MAC | Matte lipstick – Pink Plaid

banner pink plaid

Ein-de-lijk kan ik met trots een nieuw pareltje toevoegen aan mijn M.A.C lipstick stash (want ook ik heb het M.A.C virus te pakken haha!), namelijk deze knapperd & ik wil hem graag voorstellen aan jullie dus kijk je gezellig mee?

20150325_121336
20150325_121526

Vorige week besloten mijn vriend en ik om een spontaan & onverwachts dagje naar Amsterdam te gaan.
Ons doel was om daar gewoon lekker wat rond te lopen en om daar wat te gaan eten.
Maar ik zou geen beauty lover zijn als ik niet even langs de M.A.C store ga in de Bijenkorf/Douglas.
Zo gezegd, zo gedaan. We waren nog geen 5 minuten in Amsterdam of ik rende al de Bijenkorf in.

Dit was voor mij de allereerste keer bij de M.A.C counter zelf, mijn eerste lipstick kocht ik namelijk via de Douglas site.
Ik keek daarom dus echt mijn ogen uit daar, wat een paradijsje tussen al die verschillende luxe make-up merken.
Uiteraard voor Instagram nog even de wel bekende M.A.C lipstick foto gemaakt van de lipstick houder waar ze allemaal op staan.

Ik ging met een wishlist heen waar ik 6 kleuren op had staan; Brave, Please me, Snob, Hot Gossip, Faux, en Pink Plaid.
Zoals ze nu hier boven staan vermeld, zo was mijn volgorde ook, zodoende swatchte ik alle zes de kleuren.
Tot mijn grote verbazing was het nummer 6 – Pink Plaid, die mij het meeste aansprak. Dus besloot ik om uiteindelijk deze leukerd mee te nemen!

20150325_121600
20150325_122638

De M.A.C lipsticks zitten in een kogelvormige mat zwarte verpakking, veel zeggen altijd; in de zwarte tampon hulsjes haha!
Verder staat het logo van M.A.C er aan de binnen en buitenkant op, en aan de onderkant staat welke lipkleur en finish het is.
Bij Limited Edition’s willen ze de lipsticks nog wel eens in een ander jasje steken, maar de normale verpakkingen vind ik er prima uitzien, bovendien ruiken de lipsticks heerlijk naar Vanille hmmm!

20150325_121806
20150325_122040
20150325_121948

Pink Plaid is een lipstick met een matte finish, M.A.C heeft namelijk verschillende soorten finishes bij hun lipstick assortiment.
Zelf zou ik Pink Plaid omschrijven als een koele oudroze kleur, erg geschikt voor elke dag.
Pink Plaid is daarom ook een van de populaire lipsticks, en dat begrijp ik nu ook wel. Het is namelijk een perfect kleurtje, die bij elke outfit wel mooi zou staan.

20150325_122837
20150325_122814
2015-03-25 19.31.51

De lipstick smeert en voelt wel mat aan, al vind ik hem niet volledig mat. Gelukkig vind ik het niet heel erg, klein beetje subtiele glans bij een matte lipstick mag van mij wel.
Verder is de pigmenatie van de lipstick wel super! Een kleur die je fijn kan opbouwen.
Over het algemeen heb ik een haat/liefde relatie met matte lipsticks, doordat ze negen van de tien keer erg uitdrogend zijn voor je lippen maar aan de andere kant vind ik matte lipsticks wel erg mooi!

Ik vond wel dat de kleur iets lichter leek op mijn lippen, nou komt dat ook doordat iedereen van zichzelf een andere lipkleur heeft.
Buiten deze feiten om vind ik het wel echt een hele mooie kleur & voeg ik hem met alle liefde toe aan mijn stash!

Qua houdbaarheid bleef de lipstick niet heel lang zitten bij mij. Na zo’n 3 uurtjes verliest hij wel zijn intensiteit, en na een lunch ben je wel genoodzaakt hem bij te werken. Maar goed, daar maak ik geen groot punt van, ik neem namelijk altijd mijn lipstick mee die ik die dag op heb. Dus af en toe bijwerken, vind ik geen probleem.

20150325_122346
20150325_122329

M.A.C lipsticks kosten €19,- en zijn te koop bij de M.A.C counters in de Douglas of Bijenkorf. De M.A.C store of op http://www.douglas.nl

8 gedachtes over “MAC | Matte lipstick – Pink Plaid

  1. Pingback: MAC | Pro Longwear Lip Pencil – Absolutely It |

  2. Pingback: Mijn Favoriete Lip-combinaties ♥ (Lipstick + lipliner!) | #1 |

Geef een reactie

