M.A.C lipstick – Faux

P1020753

Ook ik heb het M.A.C Faux virus te pakken! De welbekende & super populaire Kylie Jenner kleur maakt nu ook deel uit van mijn lipstick collectie & vandaag review ik hem voor jullie! Kijk je mee?

P1020708
P1020730

Voor mijn verjaardag wilde ik graag van iedereen een Douglas cadeaubon hebben. En geloof me dat is echt een leuke tip om te vragen, want nu kan ik heerlijk gaan shoppen bij Douglas!
Ik besloot als allereerste 2 nieuwe M.A.C lipsticks te bestellen, omdat deze al een langere tijd bovenaan mijn wishlist stonden.
En wat voelde het fijn om uiteindelijk maar €2,- (!!) te hoeven betalen voor deze 2 lipsticks.

M.A.C Faux wilde ik erg graag hebben, ik hoorde er de laatste tijd zoveel positieve dingen over. Dus ik wilde deze lipstick dolgraag zelf uit proberen!
Ondanks dat ik lang heb lopen twijfelen, ik moest en zou deze lipstick uiteindelijk toch bestellen!

P1020719
P1020744

M.A.C Faux zit in de vaste collectie en zit daarom ook verpakt in de mooie zwarte kogelvormige huls.
De lipstick heeft een Satin finish. Dit betekent dat de lipstick een goede pigmentatie heeft en een (semi)matte finish heeft.
Hij is dus niet helemaal mat, maar hij bevat ook niet heel veel glans.
Een Satin lipstick is minder uitdrogend dan een matte lipstick, Satin zit daardoor ook erg comfortabel op de lippen.

Dit is nu mijn 2e Satin lipstick, maar ben erg tevreden over deze finish! De lipstick blijft namelijk makkelijk zo’n 4/5 uurtjes mooi op de lippen zitten, en dan ook nog eens super goed gepigmenteerd!

P1020764
P1020781
P1020785

Persoonlijk zou ik de kleur van Faux omschrijven als een roest-bruinige kleur met een oudroze toon erin verwerkt.
In de huls nijgt de kleur meer naar bruin, maar als je hem eenmaal swatcht & aanbrengt zie je de oudroze kleur erin naar boven komen.
Het is in ieder geval een lastige kleur om vast te leggen op foto, vandaar dat ik in eerste instantie zo twijfelde.
Omdat er van deze lipstick zoveel verschillende reviews en foto’s waren, op elke foto leek hij anders.
Toch wilde ik hem eens gaan proberen en ik heb er totaal geen spijt van!

Faux is de welbekende Kylie Jenner kleur en is dus erg populair in Beauty-land! Deze kleur is ook super vaak uitverkocht, maar gelukkig was hij nog wel te bestellen op de Douglas site.
De hele hype om deze kleur snap ik wel, het is ook echt een perfecte nude kleur al zeg ik het zelf!

P1020792
P1020795

De lipstick is echt super goed gepigmenteerd! Pluspuntje vind ik dat altijd!
Bij deze swatch foto kun je al beter zien dat er ook oudroze door de lipstick heen zit.
Ook kun je op de foto erg goed zien dat bij een Satin finish de lipstick ook een klein glansje bevat.

Al merk ik wel dat dit per Satin lipstick erg verschillend is, zo reviewde ik laatst ook de kleur Snob, en deze lipstick oogt meer mat naar mijn idee. Maar goed, buiten dat feit om vind ik Faux wel erg mooi!

P1020826
P1020867

Kijk! Op mijn lippen komt de kleur al véél beter over! Op deze foto’s zie je ook heel goed dat Faux dus een hele mooie roze/bruine nude kleur is.
Bij nude kleuren krijg ik wel altijd het idee dat ze mijn lippen veel voller maken. (Alleen maar een pluspunt!)

Ook Faux brengt en voelt erg fijn aan op mijn lippen, deze kleur is erg draagbaar en past eigenlijk wel bij elke make-uplook of outfit.
Een perfecte kleur voor elke dag en hij blijft ook nog eens 4/5 uurtjes mooi zitten!

P1020771

M.A.C Faux lipstick kost €19,- en is o.a te koop bij M.A.C winkels/counters, en online bij Douglas & M.A.C

2 gedachtes over “M.A.C lipstick – Faux

Geef een reactie

