Essence | Lash Princess False Lash Effect Mascara

P1040882

Ja lieve lezeressen van mijn blog, jullie zien het goed! Ik ga voor het eerst in mijn ‘Blog-carrière’ een mascara reviewen! En dat wil zeggen dat ik ook van mijn geloof afstap haha, wat klinkt het weer dramatisch allemaal! Nee maar echt, ik ga na lange tijd voor mijzelf en voor m’n blog een nieuwe mascara uitproberen. Benieuwd naar mijn eerste review over een mascara? Kijk dan snel mee!  

P1040886

Ik vond het wel eens tijd worden om ook op het gebied van mascara eens over te gaan op iets anders. Zelf gebruik ik namelijk al jaren lang trouw de roze; Fabulous Lash – Curved brush ‘ mascara van Miss Sporty.
Echt een geweldige mascara, niks mis mee. Alleen word ik zo nu en dan toch ook wel eens nieuwsgierig naar wat anders.
Na bepaalde reviews te hebben gelezen kwam ik uit op deze mascara van Essence. Ik las er wel wat positieve punten over, dus besloot ik om hem zelf ook eens uitgebreid te gaan testen!

P1040891
P1040907

De Lash Princess False Lash Effect – mascara, zit verpakt in een zwarte huls met mintgroene letters en hier en daar een leuk detail.
Deze mascara is een nieuwere versie op de markt, dit is de tweede mascara die uitgebracht is in de; Lash Princess – mascara, collectie van Essence.
Er bestaat er namelijk nog een, de allereerste variant, dit is de; Essence Lash Princess Volume Mascara.
Deze zit verpakt in een zwarte huls met roze letters.

P1040899
P1040888

Essence beloofd het volgende over de; Lash Princess False Lash Effect Mascara;


‘ Koninklijke zus! Dit is een geweldige nieuwe aanvulling op de lash princess mascara familie. Het bijzonder gevormde cobraborsteltje biedt superlange wimpers en dramatische volume met valse-wimper-effect! Net zoals haar zusje wordt de mascara gepresenteerd in een prachtige avondjurk – deze keer in zwart-mint. prinsessence deluxe! ‘

Oke, de mascara beloofd dus vooral dat je een ‘False lash – effect’ ermee creëert. Het borsteltje is gemaakt van synthetische haren en is erg stevig, en is aflopend qua vorm. De haartjes zitten ook vrij dicht tegen elkaar aan, het valt me wel op dat hij veel product daardoor ook opneemt. Dus wat voor effect zal deze mascara mijn wimpers geven? Laten we verder kijken!

ESSENCE MASCARA
ESSENCE MASCARA-001
P1050067

Eindconclusie – Wat vind ik van deze mascara?


Ik krijg bij deze mascara geen ‘Wauw-gevoel’ en hij zal ook zeker niet mijn geliefde Miss Sporty mascara gaan vervangen.
Het enige wat mij namelijk echt het meeste opviel aan deze mascara is dat hij echt goed intens zwart is.
Dus je hoeft maar hooguit 2 goede laagjes aan te brengen, en je hebt al mooie volle zwarte wimpertjes.
Mijn wimpers lijken dus wel voller en dikker, het enige nadeel en dat vind ik echt jammer, is dat hij weinig lengte en volume geeft.
En dat is toch iets wat ik ook erg graag wil zien bij een mascara. Ik vind het dan wel weer een pluspunt dat de mascara er voor zorgt dat je wimpers mooi vol en goed zwart zijn. Maar dat is dan ook echt het enige..
Verder moet je wel weer oppassen dat deze mascara geen ‘spinnen-poten effect’ creëert. Want dat veroorzaakt hij wel een beetje met aanbrengen. Ook viel mij als laatste puntje nog op dat de mascara gaat vlekken na een aantal uurtjes, erg jammer. We zitten natuurlijk niet te wachten op panda oogjes.

P1040903

Raad ik deze mascara aan?


Ja, opzich wel. Ik wil ook niet zeggen dat het een hele slechte mascara is. Dat niet! Maar ik zou hem dus alleen aanraden als je opzoekt bent naar een mascara die je wél dus mooie volle zwarte wimpers geeft. Maar wel met minimale tot bijna geen volume, en kans op uitloping na een aantal uurtjes. Het is dus wat je zelf het prettigst vind!

Essence Lash Princess – False Lash Effect mascara kost €3,39,- en is te koop bij de Kruidvat.

5 gedachtes over “Essence | Lash Princess False Lash Effect Mascara

  1. Pingback: Essence | Lash Princess – Volume mascara |

Geef een reactie

