L’Oréal Elvive | Extraordinary OIL ‘ Oil-in-Cream

P1040860

Een dagcrème voor je haar? Ja, ook dat bestaat tegenwoordig! L’Oréal voegt namelijk dit nieuw soort product toe aan haar merk. Het product belooft dus dat je hem daadwerkelijk iedere dag als een ‘dagcrème’ kan gebruiken, ik ben erg benieuwd! Kijk je mee naar mijn review?

P1040851

Als Kapster zijnde ben ik natuurlijk al helemaal up-to-date als het gaat over nieuwe haar-producten. Ondanks dat onze producten uit de salon ook echt geweldig zijn, kan ik het niet laten om zo nu en dan ook eens te snuffelen bij de Drogisterij merken. Niet alleen voor mijn blog, maar ook puur uit nieuwsgierigheid.
Dit product zag ik laatst voorbij komen in een reclame op tv, en voor ik het wist stond ik hem af te rekenen in de Kruidvat.
Vandaag vertel ik daarom ook uitgebreid over dit product, dus pak er een lekker glas drinken bij met wat lekkers en ik zou zeggen; ga er maar eens goed voor zitten! Haha.

P1040861
P1040911

Laten we allereerst de verpakking eens goed bestuderen, deze spreekt je toch gelijk aan als je langs de schappen loopt?
Mij in ieder geval wel! Ik vind persoonlijk dat L’Oréal daar altijd wel goed aan heeft gedaan, de uitstraling van hun producten.
Zo ook met dit nieuwe product, die behoort tot de; Extraordinary OIL lijn.
Deze Oil-in-Cream zit verpakt in een mooie gouden – smalle tube. In mijn ogen toont dit toch wel luxe!
Alle informatie staat ook mooi duidelijk aangegeven op het product, altijd fijn! Weet je in ieder geval wát je koopt!

P1040865

Wat beloofd dit product?


Een zeer geconcentreerde oliecrème voor een rijke voeding, zonder te verzwaren.
Omhul het haar met deze fijne textuur, die doordrongen is van 6 kostbare bloem-oliën.
De Oil-in-Cream omhult onmiddellijk de haarvezel, om deze intensief en in alle luchtigheid te voeden, zonder het te verzwaren of vet te maken. Door de rijke voeding herleeft het haar. Het krijgt weer een prachtige glans.
Voor droog en stug haar.

Een hele mond vol dus! En nou moet ik eerlijk bekennen, niet alleen omdat ik kapster ben, maar ook in het algemeen – ik ben best sceptisch altijd met zoiets. Ik heb altijd zo me twijfels als een merk zoveel beloofd, maar goed alle producten verdienen een kans toch! Zo ook deze Oil-in-Cream.

P1040863

Ingrediënten lijst


Aqua/Water – Cetearyl Alcohol – Cocos Nucifera Oil/Coconut Oil – Cetyl Alcohol – Cetyl Esters – CI 15985/Yellow 6 – CI 19140/Yellow 5 – Chamomilla Recutita Extract – Matricaria Flower Extract – Lactic Acid – Phenoxyethanol – Behentrimonium Methosulfate – Trideceth-6 – Chlorhexidine Digluconate – Helianthus Annuus Seed Oil – Sunflower Seed Oil – Nelumbium Speciosum Extract – Nelumbium Speciosum Flower Extract – Benzyl Alcohol – Cinnamal – Linalool – Linum Usitatissimum Flower Extract – Amodimethicone – Caprylic/Capric Triglyceride – Caramel – Gardenia Tahitensis Flower Extract – Rosa Canina Flower Extract – Bisabolol – BHT – Cetrimonium Chloride – Glycine Soja Oil/Soybean Oil – Parfum/Fragrance.

P1040869

Hoe te gebruiken?


De Oil-in-Cream is een product die multifunctioneel is en die je niet hoeft uit te spoelen!
Je kan hem op 3 verschillende manieren gebruiken;

Op nat haar; doe een kleine hoeveelheid Oil-in-Cream in de palm van de hand en breng deze aan op de gehele lengte van het haar om het schitterend te doen glanzen en zijdezacht te maken.

Vóór het föhnen; breng Oil-in-Cream aan voor het föhnen om de haarvezel te beschermen tegen de hitte en voor een schitterend resultaat.

Op droog haar: breng een kleine hoeveelheid Oil-in-Cream aan op de gehele lengte van het haar om de haarglans weer tot leven te brengen en pluizen onder controle te houden voor een perfecte staart of knot.

P1040875
P1040873

Substantie & Geur


Het eerste wat me gelijk opviel was de substantie, deze is erg dun. Ik had verwacht dat deze net zo dik zou zijn als bijvoorbeeld een conditioner, of echt net zo dik als een normale dagcrème. Maar goed het zegt nog niks natuurlijk!
Verder bevat het product een vrij zachte geur, een bloemige geur die op een subtiele manier aanwezig is.
Deze geur blijf je ook ruiken nadat je hem hebt aangebracht in het haar, de geur blijft ook daar op een lekkere manier hangen.
Van mij mocht de geur persoonlijk wel iets zoeter, maar ik begrijp wel dat ze hem vrij neutraal hebben gehouden.
Aangezien je het product toch dagelijks in gebruik neemt. Is een rustige geur wel zo fijn.

L'Oreal creme hair

• Links – geen product | Rechts – Oil-in-Cream aangebracht. (Helaas zie je het op de foto niet heel goed..)

P1040914

Hoe heb ik dit product ervaren?


Zal ik maar gelijk met de deur in huis vallen? Dit product is echt heel erg fijn! En ik zeg het niet snel, maar hij voldoet ook aan álle beloftes! En dat voor een budget merk, echt super!

Ik heb het product uiteraard op de 3 verschillende manieren gebruikt, en ik moet zeggen, ik vond hem in alle opzichten fijn in gebruik!
Nadat ik mijn haar heb gewassen met een shampoo en conditioner, voeg ik een klein beetje van de Oil-in-Cream toe in mijn haar. Ik gebruik hem dus zowel als na-verzorging nadat ik mijn haar heb gewassen, en als een verzorging en bescherming voor het föhnen. En echt, wauw! Me haar voelt zo ongelofelijk zacht! En wat föhnt het fijn zeg, me haar gaat prima in model.
Ik krijg echt het gevoel alsof het product nog net even dat laatste stukje verzorging geeft aan het haar. Hoe fijn is dat!

En dan nu mijn ervaring nog als gebruik van een ‘Dagcrème’. Ook dit gaat prima! Ik had hier een beetje een hard hoofd bij, omdat ik bang was dat het mijn haar snel vet zou maken. Maar dit is echt totaal het geval niet, dus weer een + punt! En wéér een belofte die L’Oréal nakomt met dit product! Ja echt, ik ben onwijs te spreken over dit product!
Want ook op droog haar aanbrengen zorgt voor een super fijn resultaat. Mijn haar word er totaal niét vet van als ik hem meerdere dagen achter elkaar gebruik. Hij verzorgt juist intensief en voorkomt het droge/pluizige haar.
Als ik hem een dag niet gebruikte, dan merkte ik echt dat mijn haar iets miste.
Het product droogt snel op in mijn haar. Laat een mooie glans achter en een lekkere geur!
En de Oil-in-Cream maakt mijn haar dus onwijs zacht! Ik krijg dus écht het gevoel alsof hij mijn haar goed verzorgd. Echt wauw, hoe enthousiast wil je me nog meer hebben!?

Ik raad dit product écht aan, vooral voor meiden met lang haar. Maar ook voor de kortere koppies! Dit product zal je haar zo heerlijk verzorgen, het is vooral een uitkomst voor vrouwen die hun haar ook gekleurd hebben, net even dat extra stukje verzorging die ervoor zorgt dat de kleur mooi lang houdbaar is! Ja echt, ik ben verkocht ladies!

L’Oréal Elvive | Extraordinary OIL ‘ Oil-in-Cream 150ml kost €5,99,- en is o.a te koop bij de Kruidvat.

Een gedachte over “L’Oréal Elvive | Extraordinary OIL ‘ Oil-in-Cream

Geef een reactie

