Kruidvat | Dagcrème – Fresh

Het goed verzorgen van je huid, het is zo belangrijk. Al helemaal als je een goede basis wilt hebben voor het aanbrengen van je make-up. Laatst spotte ik deze budget dagcrème van Kruidvat eigen merk, tijd om deze eens goed uit te testen! Kijk je mee naar mijn review?

Als het gaat om een goede huidverzorging, betrap ik mijzelf er al snel op dat ik hier veels te makkelijk over denk.
Ik verzorg mijn huid gewoon niet goed, laten we het daar op houden. Ik probeer mezelf nu wel echt aan te leren om een lekkere verzorgende dagcrème te gebruiken iedere dag, en dat lukt me al aardig! Hihi.

Laatst spotte ik op de blog van Lindsey deze dagcrème van Kruidvat eigen merk, zij reviewde toevallig de andere, roze – variant.
Ik raakte uiteraard erg nieuwsgierig en besloot hem zelf ook te gaan halen bij Kruidvat, want voor een leuk budgetprijsje laten wij Beauty meiden zulke producten niet liggen. Dus hup hup, reviewen die producten!


Deze Dagcrème van Kruidvat word geleverd in een karton doosje met daarin de inhoud zelf, de dagcrème bevind zich in een tube.
Persoonlijk vind ik een tube het prettigst werken, omdat die hygiënischer is als bijv. een dagcrème in een pot.
Verder vind ik de uitstraling er erg leuk uitzien! De dagcrème heet Fresh, en dat straalt de verpakking ook zeker weten uit.
Lekker opvallend en vrolijk, het ziet er goed uit. Zowel op de verpakking als op het doosje staat alle informatie goed aangegeven.


                                                           Wat beloofd deze dagcrème?


Kruidvat Dagcrème Fresh; Voor de normale en gemengde huid is een verfrissende, fruitige dorstlesser voor de jonge huid met limoen- en muntextract. De lichte gelformule trekt snel in, zorgt voor 24 uur hydratatie en bevat een matterend poeder.
Voedt en verzacht onmiddellijk en geeft de huid de verkwikkende boost die het nodig heeft om de hele dag te stralen.
UVA, UVB filters en vitamine E beschermen de huid tegen de schadelijke invloed van de zon. Met een heerlijke frisse fruitgeur.
Geschikt voor meiden tussen de 15 en 20 jaar.

                                                              Ingrediënten lijst


Aqua, Cyclopentasiloxane, Alcohol Denat., Glycerin, Distarch Phosphate, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium, Acrylouldimenthyl Taurate Copolymer, Isohexadecane, Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, Xylityglucoside, Trilaureht-4 Phosphate, C12-15 Alkyl Benzoate, Homosalate, Phenoxyethanol, Anhydroxylitol, Tocopheryl Acetate, Mentha Viridis Extract, Citrus Aurantifolia Fruit Extract, Parfum, Butyl Methoxydibenzolymethane, Sodium Hydroxide, Xylitol, Dimethiconol, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Ethylhexyglycerin, Polysorbate 60, Sorbitan Isosterate, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Linalool, Benzyl Salicylate, Limonene, Alcohol, Citral, Potassium Sorbate, Alpha-Iso-Methyl Ionone, Sodium Benzoate, Tocopherol, CI 19140, CI 42051.


De crème komt in een gel vorm, apart! Leuk om eens uit te proberen, aangezien ik alleen gewend ben om echt dikke crème – vormige, producten te gebruiken. Zodra je hem aanbrengt op de huid komt er een heerlijke verkoelende geur van Limoen & Mint naar voren, echt heerlijk verfrissend zeg! De geuren in combinatie samen komt heel subtiel over op de huid, en is dus niet te overheersend aanwezig.
Zoals beloofd trekt de dagcrème snel in.

                                                      Eindconclusie – Hoe heb ik deze Dagcrème ervaren?


Ik was natuurlijk op het eerste gezicht razend enthousiast over deze dagcrème, en dan met name omdat hij zo lekker budget is!
Maar uiteindelijk vond ik hem helaas toch tegenvallen, en is hij niet geschikt voor mijn huid. Waarom? Mijn huid heeft echt goede intensieve verzorging nodig. Deze Dagcrème van Kruidvat hydrateert mijn huid redelijk, maar nadat ik hem heb aangebracht merk ik toch dat mijn huid er uiteindelijk wat trekkerig van word. En het meest vreemde wat mij opviel aan deze dagcrème is dat hij naar mijn gevoel niet eens volledig in mijn huid trekt. Ik merkte het vooral na het aanbrengen van mijn foundation, doordat de crème niet goed intrekt in mijn huid, ligt mijn make-up er dus ook niet goed op waardoor het al snel loslaat van de huid. Een grote tegenvaller dus! Geen idee waar dat ook aan ligt? Met een normale dagcrème van Nivea bijvoorbeeld, heb ik nergens last van. Zelf heb ik zo’n vermoeden dat het door de gel – achtige textuur komt. Jammer.. want aan de geur ligt het absoluut echt niet! De geur van deze dagcrème is echt heerlijk!

Raad ik deze dagcrème aan, ja dat wel! Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te gebeuren als wat ik had. Dus ik raad wel aan om hem eens uit te gaan proberen. Wie weet is hij wel heerlijk voor jullie jonge huidjes!

Kruidvat Dagcrème Fresh kost €2,99,- (50ml) en is te koop bij de Kruidvat.

Een gedachte over “Kruidvat | Dagcrème – Fresh

Geef een reactie

