DR. Van der Hoog | Chocolade gezichtsmasker

Waarom alleen een lekkere reep chocolade eten, als je het ook gewoon op je gezicht kunt smeren? Haha!
Vandaag review ik voor jullie dit gezichtsmasker van DR. van der Hoog, kijk je weer gezellig mee? (:


Laatst konden jullie mijn review al lezen over de ; Kokos & mint variant, ook een gezichtsmasker van DR. van der Hoog.
Een waar ik onwijs enthousiast over was! Toen ik laatst bij de Action was besloot ik om van die variant nog een paar extra in te slaan, hierbij viel mijn oog op deze nieuwe geur in het schap! Een gezichtsmasker die heerlijk naar chocolade ruikt, dat moest ik natuurlijk ook eens uit proberen! Zal deze net zo fijn zijn als mijn geliefde kokos/mint variant? We zullen ’t zien!



En ook deze verpakking vind ik er erg leuk uitzien! Mijn oog viel er gelijk op toen ik bij het schap stond.
Een vrolijke roze verpakking met zowel op de voor-/binnen-/achterkant alle informatie over het product zelf, wat erg goed en duidelijk aangegeven staat vind ik.
Wat ik ook netjes vind van het merk, is dat de gezichtsmasker niet alleen in een zakje verpakt zit, maar ook met een extra verpakking eromheen. Het zijn die kleine dingen die het soms net even extra fijn maken!

                                                                     Ingrediënten lijst


Aqua, Kaolin, Mineral Oil (Paraffinum Liquidum), Cetearyl Alcohol, Sodium Cetearyl Sulfate, Stearic Acid, Cacao (Theobroma Cacao) Butter, Propylene Glycol, Tocopheryl Acetate, Butylene Glycol, Cocoa Nut (Theobroma Cacao) Extract, Xanthan Gum, Dimethicone, Titanium Dioxide (CI;77891), Bisabolol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Iron Oxides, (CI;77491, 77492, 77499), PEG-3, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, Assorbic Acid, Citric Acid, Disodium EDTA, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, Parfum.

                                                             Wat beloofd dit product?


Het chocolade masker bevat pure cacao-extract, dat de aanmaak van de stof ß-Endorphin stimuleert. Deze stof geeft de huid een enorme oppepper en zorgt voor een gelukzalig gevoel. Het masker bevat tevens natuurlijke cacaoboter voor een zachte huid.
Zuivere kaolien reinigt de huid en vitamine E beschermt haar tegen invloeden van buitenaf. Het ideale masker om jezelf en je huid heerlijk op te frissen. Gedurende 10 tot 15 minuten laten inwerken en afnemen met ruim water.

Dat het masker naar chocolade ruikt, valt zeker niet te missen. Hij ruikt ook daadwerkelijk op een subtiele – lekkere manier naar chocolade met een vleugje cacao erin verwerkt. En ook aan de substantie zelf valt het niet te missen, het is net echte chocolade wat gesmolten is en je zo kunt aanbrengen op je gezicht hihi! Ook dit gezichtsmasker is net zo dik als een crème. Alleen bevat dit masker geen scrubdeeltjes, dat heeft de kokos/mint variant wel.

Eindconclusie – Hoe heb ik dit gezichtsmasker ervaren?


Helaas ben ik over deze niet zo razend enthousiast, als over de kokos/mint variant.
Ondanks dat ik dit masker wel heerlijk vond ruiken naar chocolade, was het eindresultaat erg tegenvallend.
Als ik hem nu vergelijk met de kokos/mint, trekt het chocolade masker veel sneller in en droogt de substantie uit. (Wat de meeste gezichtsmaskers doen)
Het kokos/mint masker blijft gehydrateerd op de huid liggen. En zodra je deze wilt afwassen van je gezicht, kan je de scrubdeeltjes die er tussen zitten goed gebruiken om nog even net dat laatste stapje aan reiniging te doen. Dit is zo fijn aan dat masker!
Maar nadat het chocolade masker is opgedroogd is, en je hem gaat verwijderen van de huid, word mijn huid onwijs trekkerig. Echt zo zonde! Ik heb zo’n vermoeden dat het komt omdat dit masker uiteindelijk opdroogt en dus niet zo gehydrateerd/’nat’ blijft als het kokos/mint masker.

Kortom; Ik vond het leuk om ook dit masker eens uit te proberen. Maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar het kokos/mint masker.

DR. Van der Hoog – Chocolademasker kost €0,89,- en is te koop bij de Action.

Geef een reactie

