Essence | Lash Princess – Volume mascara

Vandaag is het de beurt aan onze ; Roze Lady uit de Lash Princess mascara lijn van Essence. Zal deze fijner zijn als de groene variant? Of valt deze juist heel erg tegen? Je leest het vandaag in mijn uitgebreide artikel! Kijk je mee?

Een paar weken terug reviewde ik voor de allereerste keer op mijn blog een mascara, dit was de Essence Lash Princess – False Lash Effect mascara.
De groene variant dus van de tweeling. Want vandaag review ik deze roze dame voor jullie! Ik vond het superleuk om een mascara te reviewen, dus besloot ik om gelijk de andere variant te halen van de Essence mascara.
Niet alleen leuk om voor mezelf te vergelijken welke fijner is, maar ik vind het ook erg leuk om aan jullie te laten zien!
Ik ben ontzettend benieuwd naar deze variant, jullie ook?

Aan de verpakking valt niet te missen dat dit de dame is uit de collectie hihi. Ook deze mascara zit verpakt in de zwarte huls, maar ditmaal dus met roze letters en de look-a-like korset aan de bovenkant van de verpakking.
Op de achterkant van de mascara vind je alle informatie over het product zelf, maar ik zie helaas niet iets van een ingrediënten lijst.
Ondanks dat vind ik de verpakking er simpel maar wel leuk uitzien. Het kan ermee door voor een budgetmerk!



Het borsteltje ziet er in ieder geval super fijn uit! Volgens Essence; Een bijzonder gevormde cobraborstel.
Mascara’s met zo’n soort borstel, ja daar gaat mijn voorkeur wel naar uit!
De haartjes staan ook mooi ver uit elkaar, dit zorgt er voor dat de wimpers goed gesepareerd worden.

                                                           Wat beloofd deze mascara?


‘ Koninklijk! De Lash Princess mascara met het bijzonder gevormde cobraborsteltje dekt elke individuele wimper voor dramatisch volume en een prachtige, intense blik. Voor super verleidelijke wimpers. Als een echte prinses wordt de mascara gepresenteerd in een prachtige avondjurk. ‘

                                                            Ingrediënten lijst


(Deze vond ik achteraf wél op de Essence site zelf.)

AQUA (WATER), CERA ALBA (BEESWAX), PARAFFIN, CARNAUBA (COPERNICIA CERIFERA) WAX, ACACIA SENEGAL GUM, STEARIC ACID, PALMITIC ACID, HYDROGENATED LECITHIN, CERA MICROCRISTALLINA (MICROCRYSTALLINE WAX), AMINOMETHYL PROPANOL, MAGNESIUM SILICATE, GLYCERIN, HYDROXYETHYLCELLULOSE, POLYIMIDE-1, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PHENOXYETHANOL, CI 77499 (IRON OXIDES).


Eindconclusie – Hoe heb ik deze mascara ervaren?


Als ik heel eerlijk moet zijn, kreeg ik bij deze mascara ook geen ‘Wauw-gevoel’. Ik vond het ten opzichte van de groene variant van de Essence Lash Princess mascara, wel net iets fijner in gebruik.
Maar creëert deze roze variant zoals beloofd dramatisch/extreem veel volume? Nee bij mijn wimpers niet.
Het borsteltje van deze mascara vond ik wel een stuk fijner, mijn voorkeur gaat ook in het algemeen erg uit naar zulke borsteltjes als van deze mascara.
Maar het uiteindelijke effect van deze ‘Roze Lady’, nee ik vond het niet zo speciaal. Erg zonde!
Wat mij als laatste opviel, is dat deze variant minder intensief is van kleur als de groene mascara van Essence.
Ik vertelde jullie in die review natuurlijk, dat de groene variant mijn wimpers zo mooi diep zwart maakte.
Dat heeft deze roze niet, dus ook dat miste ik bij deze mascara.


Raad ik dit product aan?


Dat opzich wel! Voor een budgetmerk is het geen slechte mascara hoor! Ik vind hem over het algemeen wel prettig in gebruik. Maar als je echt gaat kijken naar wat hij beloofd te doen, dan valt hij wel erg tegen. Maar buiten dat feit om is het wel een prima basic – budget mascara.

Essence | Lash Princess – Volume mascara kost €3,39,- en is te koop bij de Kruidvat.

3 gedachtes over “Essence | Lash Princess – Volume mascara

  1. Ik vind dit wel een hele goede mascara, heb hem ook een tijdje geleden getest!
    Wat ik dan wel jammer vond, is dat hij mijn wimpers zo hard maakt en ik denk niet dat dat erg goed is voor je wimpers .. de groene versie heb ik nog niet getest, maar lijkt me wel veelbelovend!

    Like

Geef een reactie

