Essence | Lipliner – 06 Satin Mauve

P1060655

Als het gaat om Make-up, ben ik echt gek op nude kleuren, toen ik laatst aan het winkelen was bij de Kruidvat, viel mijn oog op een wel heel bijzondere nude kleur. Namelijk deze lipliner van het budgetmerk Essence.
Vandaag review ik hem voor jullie! Kijk je mee?

20150910_152331

Zo nu en dan loop ik eens een grondig rondje in de Kruidvat, opzoek naar nieuwe producten die ik kan reviewen voor mijn blog.
Ik vind het heerlijk, eventjes lekker de tijd voor mezelf nemen, en voor ’t schap allerlei nieuwe make-up producten ontdekken en uitproberen.
De laatste tijd begin ik steeds meer in-to de lipliners te raken, ik vind het een fijn make-up product! En het helpt net even een extra handje mee aan een mooi eindresultaat.

Eigenlijk koop ik vrijwel zelden iets bij het merk Essence, dit omdat het merk me niet altijd even trekt.
Toch viel mijn oog dit keer op hun lipliners, aangezien ze super budget zijn qua prijs, was ik erg benieuwd wat voor kleuren ze allemaal aanbieden.
Zoals ik al zei, ben ik echt fan van nude kleuren. En al snel kwam ik bij de lipliner; 06 Satin Mauve terecht.
Een hele aparte kleur, waardoor ik alleen maar nieuwschieriger werd om hem uit te proberen!

P1060629
P1060623

De lipliner ziet eruit als een echt potlood, het potlood zelf heeft precies dezelfde kleur als de lipliner.
De dop is zilverkleurig, al is het uiterlijk van de lipliners nu veranderd zag ik. Op dit moment zitten ze in een ‘nieuw jasje’ en heeft de dop nu dezelfde kleur als de lipliner. Dus de lipliner is in z’n geheel, één en dezelfde kleur.
Op het potlood zelf vind je wat informatie, zoals de naam, en een korte beschrijving over het product.
De ingrediënten lijst vond ik achteraf op hun website, deze zal ik zo verder in het artikel met jullie gaan behandelen.
Voor een budgetmerk vind ik de verpakking er prima uitzien, het voelt stevig en goed aan. Prima!

P1060651


Ingrediënten lijst:

C10-18 TRIGLYCERIDES, TALC, HYDROGENATED VEGETABLE OIL, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, RHUS SUCCEDANEA FRUIT WAX, TOCOPHEROL, ASCORBYL PALMITATE, CI 77491, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77742 (MANGANESE VIOLET), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).


P1060635


Wat is een lipliner – Hoe te gebruiken?

De naam zegt het eigenlijk al, je ‘lijnt’ je lippen met dit product. Je kan hem dus gebruiken om je lip-lijn in te kleuren.
Je kan dit product zowel individueel gebruiken, of in combinatie met een bijbehorende lipstick kleur.
Als je een lipliner gebruikt in combinatie met een lipstick, zorgt de lipliner ervoor dat de lipstick een nog langere garantie bied.
Het mooiste effect is om hierbij een lipliner en lipstick te combineren die bijna gelijk staan aan kleur.
Voor deze review heb ik alleen de lipliner gebruikt op mijn lippen, dus niet in combinatie met een lipstick.


Essence Satin Mauve

06 Satin Mauve is een: ‘mauve’-achtige kleur, zoals de naam al zegt. Het is een kleur die lastig te omschrijven is, maar zelf zou ik zeggen dat hij; Bruin/paarsige kleur is met een koele ‘grey’ ondertoon. Hopelijk begrijpen jullie welke kant ik hiermee op wil haha!
De kleur is goed gepigmenteerd! Valt absoluut niet tegen. Wat me gelijk opviel is dat deze lipliner, in tegenstelling tot mijn andere lipliners, minder droog en stug aanvoelt. Dat is positief!

Essence Satin Mauve-001
20150912_130420
Ook op mijn lippen liet hij zich prima aanbrengen! Je kan de lipliner naar eigen smaak opbouwen.
Ik vind de kleur echt apart, ik hou er wel van! Zou er zo graag een lipstick van willen in die kleur, dus mocht iemand een tip hebben, let me know please!
Zoals ik al zei voelt de lipliner minder droog/stug aan, je voelt hem bijna niet zitten op je lippen. Wel zou ik van te voren een goede verzorging geven aan de lippen. Dit voorkomt dat je lippen nog droger ervan worden.
De lipliner heeft een geweldige houdbaarheid! Het verbaasde me echt, want je weet van te voren nooit wat je van een budgetmerk moet verwachten.
Een simpel drankje overleefd hij met gemak, na een maaltijd verliest hij iets wat intensiteit, maar een beetje bijwerken en je kan weer verder! Het is niet dat hij helemaal van je lippen afslijt.
Al met al bleef deze lipliner gedurende de hele dag mooi zitten op mijn lippen, echt wauw! Dat zien we graag natuurlijk!

P1060672

Ja! Ik ben zeer te spreken over deze budget lipliner van het merk Essence. Ik raad hem zeker weten aan!
Naast deze kleur hebben ze nog vele anderen, van nude tot knallende kleurtjes. Voor ieder wat wils dus.
Voor de MAC liefhebbers onder ons, ik denk dat deze lipliner ook een mooie ondergrond is voor kleuren zoals; Faux en Spirit!
Leuk dat zo’n budget product het goed doet! Ik ben er erg over te spreken!

Essence Lipliner kost €0,99,- (!!) en is te koop bij de Kruidvat.

3 gedachtes over “Essence | Lipliner – 06 Satin Mauve

  1. Pingback: Mijn Favoriete Lip-combinaties ♥ (Lipstick + lipliner!) | #1 |

Geef een reactie

