MAC Matte lipstick – Candy YumYum

collage banner

Vroeger zou ik je echt nóóit gekocht hebben, maar waarom nu dan wel? Vandaag review ik deze ge-wel-dige kleur voor jullie van MAC! Kijk je mee naar mijn review?

P1060723

Als je vroeger aan mij een foto zou laten zien van MAC Candy YumYum had ik echt volmondig; Nee! gezegd.
Ik vond de kleur veels te heftig, te druk, te roze, nee deze knalkleur trok mij echt niet.

Maar een aantal weken geleden stond ik voor de MAC counter op Schiphol (Op dat moment stond ik op het punt om op vakantie naar Turkije te gaan), en tijdens het swatchen van alle lipsticks kwam ik uiteindelijk toch Candy YumYum weer tegen. En toen ik hem ditmaal swatchte op mijn hand, dacht ik echt; Wauw! Waarom vond ik jou vroeger zo ‘lelijk’ ?
Ik hoefde niet lang te twijfelen toen ik hem dit keer zag, en besloot toch om deze geweldige kleur eens uit te gaan proberen! Dus huphup, afrekenen bij de kassa en snel dat vliegtuig in met Candy YumYum haha!

P1060697
P1060685
P1060717

De lipsticks van MAC komen allereerst keurig netjes verpakt in een mat – zwart doosje met daarop het logo + finish en aan de zijkant vind je de naam van de lipstick.
Zodra je het doosje opent, bevind zich daar uiteraard de lipstick zelf. De lipstick van MAC zijn kogelvormig – (of ze lijken op kleine tampons, zoals sommige wel eens zeggen haha!)
Ook de lipstick huls zelf is mat – zwart, en bevat kleine subtiele glitters en het logo van MAC.
Op de onderkant van de lipstick bevind zich ook nog eens de naam van de lipstick + de finish.

MAC Candy YumYum

MAC Candy YumYum is een; intense opvallende knal – roze kleur met ergens ook paars erin. De lipstick heeft een Matte finish, deze finish is dus zoals de naam al zegt; Mat. Al vind ik dat Candy YumYum niet volledig mat is. Ergens komt er toch een kleine ‘shimmer’ in terug. Niet dat ik dat erg vind! Want als een lipstick zo extreem mat is kan dat ook voor uitdroging van de lippen zorgen. Scrub daarom van te voren je lippen goed, zo voorkom je dat je velletjes ziet op je lippen als je de lipstick aanbrengt.
De lipstick is wel onwijs goed gepigmenteerd, echt ongelofelijk zeg!

MAC Candy YumYum-002

20150911_115410

Aanbrengen ging erg gemakkelijk vond ik! Wel moet je met zulke opvallende kleuren erg precies te werk kunnen gaan, want een foutje zie je wel heel snel.
Maar ondanks dat de lipstick een matte finish heeft, vond ik dat tijdens het aanbrengen totaal niet vervelend. De lipstick liet zich gemakkelijk over mijn lippen glijden. En even hoor meiden.. is deze kleur niet GE-WEL-DIG!
Echt hoor wat bezielde mij vroeger, dat ik deze leukerd niet mooi vond.. want nu vind ik hem wel echt onwijs mooi! De pigmentatie, de kleur, en niet te vergeten de; té geweldige naam! Ja echt ik raak hier niet zomaar over uitgepraat hoor hihi!
Dit is toch een ontzettende gave kleur om te dragen! Samen met een perfecte ‘winged – eyeliner’ en klaar!

P1060786

Volgens mij ben ik wel duidelijk geweest over MAC Candy YumYum, en kunnen jullie wel raden dat ik deze kleur helemaal het einde vind! Ik zou zeggen, neem zeker eens een kijkje bij deze kleur mocht je hem ergens tegen komen.
Ik denk namelijk dat het bij mij echt een kwestie is geweest van; durven dragen! En ja, nu durf ik dat zeker! Zo nu en dan is het toch gaaf om eens zo’n ontzettende gave knal kleur op te doen? Want wat nog het allermooiste is aan de lipstick; hij bleef bij mij toch zeker wel zo’n 8 uurtjes op mijn lippen zitten (!!) Daarna was het toch echt tijd om hem eraf te halen omdat ik toen ging slapen. Maar echt wauw! 8 uur lang hield Candy YumYum het met gemak vol op mijn lippen, zonder ook maar enige intensiteit te verliezen! Wat zoek je nou nog meer in een lipstick?

MAC Candy YumYum kost €19.50,- en is o.a te koop bij MAC Counters, http://www.maccosmetics.com & http://www.douglas.nl

3 gedachtes over “MAC Matte lipstick – Candy YumYum

Geef een reactie

