KIKO Milano | Volume Top Coat Mascara

Een mascara die je als top coat moet gebruiken? Hmm.. ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord!
Hoogtijd om deze mascara van het merk KIKO eens even goed onder Beauty – loep nemen. Kijk je mee naar mijn review? =)

KIKO, een beauty merk waar ik wel eens van gehoord heb. Een merk wat nu éindelijk ook te koop is in Nederland.
En een merk waar ik nu voor de eerste keer in aanraking mee kom, dankzij mijn beste vriendin!

Een tijdje terug verscheen er op mijn blog m’n allereerste review over het merk KIKO, ik kreeg namelijk van mijn beste vriendin een blush cadeau van dit merk.
Naast dat ik deze prachtige blush van haar kreeg, had ze ook als verassing een mascara meegenomen van dit merk.

Over de blush was ik echt super erg te spreken! Ben daarom ook ontzettend benieuwd hoe deze ‘Top Coat’ mascara me zult bevallen. Laten we hem snel reviewen!




De verpakking ziet er in ieder geval erg leuk uit! De mascara komt ten eerste keurig verpakt in een mat – zwart doosje met daarop het logo van KIKO Milano.
Aan de ene kant van de verpakking vind je informatie over het product in verschillende talen beschreven.
En aan de andere kant bevind zich de ingrediënten lijst.

Zodra je de verpakking open maakt, verschijnt er echt een knal paarse – metallic mascara, super gaaf!
De mascara is breed van vorm, en ook op de huls van de mascara staat het logo van het merk.
Ja, de verpakking ziet er leuk uit! Het is een keer wat anders, toch? (:




Het borsteltje viel me gelijk op, wat is die apart zeg! Kreeg er beetje gemengde gevoelens bij of ik hier wel goed mee overweg zou kunnen. Maar goed, voor alles moet een eerste keer zijn toch!
Zoals je op de foto kunt zien, beschikt deze mascara borstel over een klein ‘bolletje’, anders als wat we van normale mascara’s gewend zijn.
De haartjes zijn normaal, en zitten dicht op elkaar gepland, hierdoor pakt het borsteltje veel product op.
Dit kan kan een behoorlijk nadeel zijn, doordat er zo ook téveel product op je wimpers komt. Maar goed laten we het eerst bekijken!


Wat zegt/beloofd KIKO over deze mascara?

“Top coat” mascara voor meer volume.
Als deze top coat over de normale mascara wordt aangebracht, krijgt deze 75%* meer volume. 
Het dramatische effect van kunstwimpers in een unieke mascara, met een spectaculair resultaat.
De extreem flexibele en modelleerbare formule is ontwikkeld om over een andere mascara te worden aangebracht, waarvan de prestaties worden verbeterd zonder de wimpers te verzwaren en zonder te klonteren.

Dankzij een speciaal complex van bolletjes collageen en rijstwas neemt het volume extreem toe, terwijl de wimpers zacht en licht blijven.
Het innovatieve ronde borsteltje met harde haartjes met verschillende lengten, dat iets boller is aan de punt, vangt en modelleert de wimpers die al opgemaakt zijn één voor één.
De wimpers, die worden verfraaid met een mateloze lengte en volume, hebben extreem veel glamour. Voor een resultaat dat zelfs de nacht doorstaat.



ZONDER MASCARA


KIKO VOLUME TOP COAT MASCARA


ESSENCE LASH PRINCESS VOLUME MASCARA


ESSENCE LASH PRINCESS VOLUME MASCARA + KIKO VOLUME TOP COAT MASCARA


Eindconclusie – Hoe heb ik deze mascara ervaren?

Helaas vond ik hem heel erg tegenvallen. En in eerste instantie gebruikte ik hem ook verkeerd.
Zoals je op de collages hierboven kan zien, heb ik hem ook individueel gedragen. Terwijl dit niet de bedoeling is van de mascara.
Want later kwam ik er via hun website achter, dat je de mascara als ‘Top Coat’ moet gebruiken, blond Renee? Ja haha!

Maar goed dan alsnog, ik vond hem niet fijn werken. Voor mijn gevoel bracht de mascara heel ‘droog en korrelig’ aan, en naar mijn idee creëerde ik er juist alleen maar spinnen poten mee. Super jammer! Want het had zo’n leuk idee geweest om hem als ‘Top Coat’ te gebruiken, net voor die laatste finishing touch.

Volume miste ik ook heel erg, terwijl de mascara dit ook beloofd te doen.
Ik zag in ieder geval weinig verschil tussen mijn gewone mascara, en na het aanbrengen van de KIKO mascara.
De ‘Top Coat’ mascara laat naar mijn idee ook snel los van m’n wimpers, hij brokkelt erg af.

Dus kortom, nee ik raad deze ‘Top Coat’ mascara van KIKO niet aan. Erg jammer, maar goed we moeten wel kritisch blijven kijken naar make-up producten tijdens het reviewen. En deze mascara voldeed niet aan zijn beloften.

KIKO Milano – Volume Top Coat mascara; kost normaal gesproken €7.20,- maar loopt nu met korting en is op dit moment: €3.90,-  | De mascara is te koop online bij: http://www.kikocosmetics.com en in de KIKO winkels (o.a in Amstelveen en op Amsterdam Centraal!)

3 gedachtes over “KIKO Milano | Volume Top Coat Mascara

Geef een reactie

