Real Techniques – Blush Brush

P1070571

Laatst voegde ik een nieuwe kwast toe aan mijn stash, een échte musthave volgens alle andere blogmeiden.
Een blush die helemaal thuis hoort in de rest van zijn familie in mijn stash. Vandaag geef ik mijn mening over deze kwast in deze review! Kijk je mee?
P1070520

Make-up kwasten, vroeger gaf ik er helemaal niks om. Maar nu ik steeds meer in de Beauty wereld terecht kom, merk ik dat goede make-up kwasten toch wel écht een musthave zijn.
Een jaar geleden kreeg ik mijn eerste kwasten set cadeau van mijn vader. Een prachtige set van het merk; Real Techniques.
Een kwasten set waar alle belangrijke basis make-up kwasten inzitten, waarmee je dus een perfecte look mee kan maken!

Ik gebruik de set nu al een jaar met heel veel plezier, maar toch ontbrak er voor mij nog een hele belangrijke kwast.
Namelijk één waarmee ik ideaal m’n blush mee kan aanbrengen. In de set die ik van mijn vader kreeg zat wel een hele grote ‘fluffy’ kwast, maar die gebruik ik het liefst voor mijn compact powder.

Na wat gesnuffeld te hebben op verschillende webshops, blogs, en Instagrams van verschillende blog vriendinnen, besloot ik om voor de; Blush Brush – van Real Techniques te gaan! Volgens iedereen; Een kwast die je móet hebben in je stash! Nou meiden, ik ben heel erg benieuwd!

P1070428
P1070395
P1070447
P1070470

De kwast zit allereerst keurig en hygiënisch verpakt in een plastic verpakking, met daarop alle informatie over de kwast.
Real Techniques, hét kwasten merk wat super populair in Beauty-land is geworden dankzij de zusjes; Nicole & Samantha Chapman. De meiden die ook héél erg bekend zijn op Youtube door al hun geweldige Make-up Tutorials. De welbekende; Pixiwoo meiden dus!

De kwasten van Real Techniques herken je aan de verschillende vrolijke kleuren die de kwasten bevatten. De Blush Brush is in dit geval roze van kleur, erg leuk! Het is een fijne – brede kwast, die daardoor dus erg gemakkelijk en fijn in de hand ligt.
De kwast zelf is onwijs zacht en ‘fluffy’, wat is dit fijn zeg! De haren zitten vrij dicht op elkaar gepland, maar ondanks dat is de kwast echt super zacht!
De kop van de kwast is erg breed, ideaal dus om in een subtiele beweging je blush overal gelijkmatig aan te brengen.

P1070563
P1070504


Real Techniques zegt het volgende over de Blush Brush;

Contour and define cheeks for flawlessly blended, high-definition results:

  • look pixel-perfect even in harsh light
  • ultra-plush, synthetic bristles are hand-cut and 100% cruelty-free
  • self-standing for easy storage
  • extended aluminum handle is light and easy to use

(Beschrijving van de officiële Real Techniques site)


Boozyshop zegt het volgende over de Blush Brush (Nederlands):

De make-up kwast voor het aanbrengen van je blush.

De make-up kwasten kunnen door het handige handvat recht op gezet worden, hierdoor kunnen je kwasten niet meer van tafel rollen.

Borstel : Synthetische vezels
Handvat : lichtgewicht

Onderhoud : Bij dagelijks gebruik je kwast wekelijks wassen met lauwwarm water en shampoo of brushcleanser. Droog je make-up kwast ondersteboven en behoud de vorm met een brushguard.

(Beschrijving van de website waar ik hem besteld had)


P1070556

Eindconclusie – Hoe heb ik de Blush Brush van Real Techniques ervaren?

Erg fijn! Ik snap wel dat iedereen razend enthousiast is over deze kwast.
Zoals ik al aangaf in mijn review, is de kwast onwijs zacht en ook lekker groot. Hiermee kon ik echt perfect te werk gaan, want doordat de kwast zo groot is, kun je ook gemakkelijker in een vloeiende beweging je blush precies en gelijkmatig aanbrengen.
Doordat de kwast zo ontzettend zacht is, kun je een blush ook heel subtiel aanbrengen. Naar eigen smaak opbouwen dus.
En vooral dat vond ik heel erg fijn om te ervaren met deze kwast. Ja ik ben hier wel echt heel erg blij mee! En voor mijn gevoel is de Real Techniques – kwasten collectie, in mijn stash nu helemaal compleet!
Ik zal de kwast ook vooral het meeste gaan gebruiken voor het aanbrengen van mijn blush, waar de kwast dus ook voor bestemd is. Verder kun je hem eventueel ook nog gebruiken voor het aanbrengen van een Compact Powder. Het is maar net wat je het fijnst vind.

Verder heb ik eigenlijk niet veel meer toe te voegen aan deze review, en wil ik kortom gewoon zeggen dat deze kwast echt heel erg fijn in gebruik is en dat ik hem absoluut aanraad aan jullie!
Een mooie kwast/kwastenset van Real Techniques is een investering, maar je hebt er wel onwijs veel plezier van, en ook lang! De kwasten blijven na schoonmaken nog steeds net zo mooi namelijk.

Real Techniques – Blush Brush kost €12,49,- bij de Nederlandse Webshop; http://www.boozyshop.nl
(Deze webshop verkoopt nog veel meer verschillende kwasten/kwastensets van het merk Real Techniques!)

3 gedachtes over “Real Techniques – Blush Brush

Geef een reactie

