Make-Up Studio | Shaping Box Face it – Light (Cream version)

banner thumbnail

Onverwachts een duur make-up product kopen, het overkwam mij met dit palette van Make-up Studio.
Benieuwd naar het gehele verhaal? Vandaag review ik met veel liefde dit Contour Palette van het merk. Kijk je gezellig mee?


P1070890

Sinds kort zit ik op een andere MBO school, namelijk één in Beverwijk. Hier ga ik mijn Kappers opleiding afronden.
Naast dat ik hier voor het beroep; Kapster leer, krijg ik hier ook één dag in de week Visagie les. Onwijs leuk!
Althans, ik vind het echt heel erg leuk dat ze dit stukje ook extra geven op mijn opleiding.

Maar goed jullie vragen je nu vast af, ja maar wat heeft dat met deze review te maken? Nou.. Tijdens de Visagie les werken de meiden uit mijn klas, en mijn docent met het merk Make-Up Studio. Een merk wat ik wel van naam kende, maar eigenlijk nooit mee in aanraking ben gekomen. Tijd voor verandering dus! Ik snuffelde hier en daar wat rond in de Make-Up koffers van de meiden, en kwam al gauw een hoop mooie (en voor mij nog nieuwe) make-up producten tegen. Waaronder dus dit prachtige ‘Contour palette’ van het merk.

Tijdens de Visagie les word dit palette regelmatig gebruikt, ik raakte zo ontzettend enthousiast over dit make-up product, dat ik besloot dat toen ik s’avonds thuis kwam van school, ik gelijk achter de computer dook om dit palette te bestellen! Het was wel even slikken qua kosten, maar ach soms mag je jezelf wel eens heel goed verwennen toch? ^^) Tijd om deze leukerd eens goed te reviewen!

P1070765
P1070756
P1070778

Het ‘Shaping Box Face it – Palette’ zoals Make-Up Studio het noemt, zit allereerst verpakt in een mat – zwart doosje. Met daarop in gouden letters bedrukt; Make-Up Studio Professional.
Op de achterkant van het doosje vind je alle informatie over het product, zoals; Ingrediënten lijst, de kleuren die zich in het palette bevinden, en welke kleur je hebt van de Shaping Box Face it.

P1070787


Ingrediënten lijst:

Paraffinum Liquidum, Petrolatum, Paraffin, Hydrogenated Polysiobutene, Octyldodecanol, Candelilla Cera, Magnesium Myristate, Tocopherol, Cetyl Palmitate, Cera Alba, Cera Carnauba, Oleth-10, Propylene Glycol, BHT, Glyceryl Stearate, Ascorbyl Palmitate, Citric Acid, Parfum, Linalool, Cinnamyl Alcohol, Aplha-Isomenthyl Ionone, Citronellol, Benzyl Sallicylate, Benzyl Alcohol, Butylpheryl Methylpropionaland may contain: [+/- CI 77891, CI 77492, CI 77491, CI 77499, CI 77007]

Colour Banana:

Ingrediënts: Paraffinium Liquidum (Mineral Oil), Paraffin, Hydrogenated Polysiobutene, Candelilla Cera (Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Octyldodecanol, Magnesium Myristate, Cetyl Palmitate, Petrolatum, Cera Alba (Beeswax), Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax), Hexyl Laurate, Tocopherol, Oleth-10, Propylene Glycol, Lanolin Alcohol, BHT, Glyceryl Stearate.


P1070798
P1070805
P1070808

Zodra je de verpakking open maakt, komt er een mat – zwart, langwerpig doosje tevoorschijn. Waarvan de voorkant mat is, en de achterkant glimmend zwart.
Op de voorkant staat het logo van Make-Up Studio bedrukt, en op de achterkant kun je nog eens alle informatie over het palette terugvinden. Dus; Ingrediënten lijst, de kleuren die in het palette zitten, en de naam/kleur van de Shaping Box Face it.
Ook zit er een flyer bij, hierop staat een link naar de website van Make-Up Studio. Op de site kun je allemaal leuke en vooral handige tips vinden over het contouren en het gebruik van de Shaping Box Face it.

P1070819

De inhoud van de Shaping Box Face it, ziet er erg goed uit! Er zit een mooie, grote langwerpige spiegel in.
Zodra je het palette open maakt, komt er een subtiele ‘zeep’-achtige geur vrij, die op een subtiele en fijne manier aanwezig is.
Het palette bevat 5 verschillende kleuren, allemaal met hun eigen naam. Dit behandel ik later in de review verder met jullie.
Je hebt in totaal 4 verschillende Shaping Box Face it palletten. Waarvan twee in Crème-vorm, waaronder deze in de kleur Light. (En je hebt dus ook een Dark versie hiervan)
Naast de Crème-vorm, heb je ook twee paletten in Poeder-vorm, hiervan heb je ook een Light of Dark.
Ik vind naast het feit dat het uiterlijk van de Shaping Box Face it er heel goed uitziet, het ook een groot pluspunt dat je een uitgebreid assortiment aan keuzes hebt binnen de palette van Make-Up Studio. Of je nou Crème-vorm of Poeder-vorm wilt, en of je nou een lichte, of donkere huid hebt. Voor ieder is er wat moois!

P1070860


Over de Shaping Box Face it:

Een speciaal samengesteld Shaping Palet met alle Face It Foundation kleuren die nodig zijn om jouw gezicht de gewenste vorm te geven! De kleur ‘Banana’ is dé musthave bij highlight & shaden en is daarom aan elk shaping palet toegevoegd. De Shaping Box Face It – Light is speciaal voor de lichte huid.

De Face Shaping Box Face-It is speciaal samengesteld om een intens en krachtig effect te kunnen creëren waar dit gewenst is, maar kan daarnaast ook heel natuurlijk worden aangebracht. De box is samengesteld met kleuren uit de Face-It Foundation serie, deze hebben een extreme dekkracht en een hoogwaardige kleurpigmentatie. Door deze eigenschappen is de Shape Palet Box Face-It zeer geschikt voor een avond- of feestmakeup. Voor de professional is deze box goed te gebruiken voor tv, theater, fotografie, catwalkshows en andere doeleinden waarvoor een krachtige make-up gewenst is.

De Face Shaping Box Face-It kan echter met behulp van een vochtige spons ook semi-dekkend worden aangebracht, waardoor je een natuurlijker resultaat krijgt. Na het contouren poeder je het gezicht af met de Translucent Powder Extra Fine. Deze zijdezachte, losse en transparante poeder is perfect voor het fixeren en matteren van make-up.



Wat is Shapen/Contouren?

Het effect van face shaping is inmiddels wereldwijd bekend. Internationele sterren zoals Kim Karsdashian maken dagelijks gebruik van deze make-up techniek. Door je gezicht te contouren en highlighten creëer je een optisch bedrog waardoor je op een heel natuurlijke manier de allermooiste kenmerken van je gezicht naar voren haalt. De 3 populairste vormen van shapen zijn:

  • Het shape palet: in zowel crème als poeder vorm.
  • Strobing: met skincare of poeder producten.
  • Brows: met het Perfect Brow Palette.

P1070907
P1070908
P1070912

Laten we de kleuren eens goed van dichtbij bekijken! Zoals je kunt zien bevat dit palette; 2 Bronze-kleuren, de bekende ‘Banana’ kleur die je als concealer gebruikt, en 2 kleuren die je voor Highlighten kan gebruiken.

Light Rose – Huidskleur met roze ondertoon
Beige – Huidskleur met ‘perzik’ ondertoon
Banana –  Licht gele/Banaan-achtige kleur
Oriental – Lichtbruine kleur
No. 5 – Diep/donkerbruine kleur

P1070923
P1070937

De kleuren zijn echt ontzettend goed gepigmenteerd! Wel moest ik er in het begin heel erg aan wennen, dat ze vrij stroef zijn van textuur. Maar naar mate je het palette beter leert kennen, begin je er snel aan te wennen en zijn de kleuren erg fijn in gebruik.
Ik ben vooral erg blij met dit palette, omdat er verschillende kleuren inzitten. Van licht naar donker, en kleuren met verschillende ondertonen. Een heel groot pluspunt al zeg ik het zelf! Zo kan je er alle kanten mee op.
Ondanks dat de textuur erg stroef is, laten de kleuren zich wel gemakkelijk aanbrengen.

P1070914

Voor het aanbrengen op mijn gezicht gebruikten ik een simpel Concealer kwastje, die ik ooit voor €1,- kocht bij de Primark.
Met deze kwast breng ik eerst verschillende lijnen aan op mijn gezicht. De kleur; Oriental, gebruik ik als bronzer. Deze kleur zorgt ervoor dat ik meer diepte en schaduwen in mijn gezicht krijg, en tegelijkertijd geeft de kleur een lichte warme ‘bronzy’ kleur aan mijn huid. (De kleur is totaal niet té oranje!) Ik heb deze kleur aangebracht langs de contourlijn van mijn voorhoofd. En onder mijn jukbeen.
De bekende kleur; Banana, heb ik gebruikt als concealer onder mijn oog.
En als laatste gebruikte ik de kleur; Light Rose, om mee te highlighten. Ik bracht deze kleur aan; Op mijn jukbeenderen, mijn kin, de brug van mijn neus, en in een ‘V-Vorm’ op mijn voorhoofd. Deze kleur zorgt voor het Highlighted-effect op mijn gezicht.

Makeup Studio Shaping palette
Zonder Make-up
Makeup Studio Shaping palette-001

De lijnen aangebracht

Makeup Studio Shaping palette-002

                                                      Alle lijnen in mijn huid geblend 

Makeup Studio Shaping palette-003

De rest van mijn gezichts-makeup aangebracht: Foundation, Compact Powder, en blush.

P1070998

Om alle kleuren mooi in te blenden in mijn huid, gebruikte ik mijn knalroze eitje, oftwel; Mijn Beautyblender.
Zelf heb ik de originele Beautyblender, en ik vind hem tot nu toe erg fijn in gebruik. Hier komt eerdaags ook nog een review van op mijn blog!
Maar goed, met dit leuke roze eitje, blend ik dus alle kleuren goed in mijn huid. Let op! Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de harde lijnen mooi vervagen, maar pas op dat je ze niet vervaagd. Je moet er net even tussenin zitten met blenden.
Wat ik van mijn Visagie docent begreep, is dat je eerst met dit palette aan de slag moet. Zodra je de kleuren hebt aangebracht en ingeblend, breng je hier overheen je foundation aan.
Zelf vond ik deze manier niet fijn werken, dus besloot ik het andersom te doen. Eerst foundation, en dan aan de slag met de Shaping Box Face it. En persoonlijk vind ik dit prettiger.
Nadat alles mooi ingeblend is in mijn huid, poeder ik het af met een neutrale poeder. (Ik gebruik de witte poeder van Essence)
Je kan er dan nog voor kiezen om alle lijnen nog net even wat intenser aan te zetten door middel van een bronzing poeder, of highlighter poeder. Onthoud dan wel de volgende regel; Je brengt crème producten op crème aan, en poeder producten op poeder.

P1070903

♥ Eindconclusie:

In het begin was het ontzettend wennen, en vroeg ik me af of hij het geld wel waard zou zijn. Maar na een aantal dagen oefenen, is de Shaping Box Face it voor mij echt een musthave en all-time favorite in mijn make-up stash!
Het effect wat dit palette geeft aan mijn huid is zo mooi, mijn gezicht komt zo veel mooier en gedefinieerder naar voren.
Ik ben echt verliefd geworden op dit contour palette, hij is zo ontzettend mooi en fijn in gebruik! Persoonlijk vind ik bronzer/highlight producten in crème vorm toch ook wel heel erg fijn. Dit was overigens voor mij de eerste keer dat ik met crème-vormige producten werkte, als het om bronzer/highlighter gaat.
Maar buiten dat feit om, ben ik erg tevreden en enthousiast over dit product van Make-Up Studio. En vind ik persoonlijk écht dat hij het geld absoluut waard is!
En ik denk dat één van de belangrijkste vragen ook wel is; Hoe bleef de kwaliteit/houdbaarheid van het product? Heel goed! Het blijft de gehele dag perfect op zijn plaatst zitten, en het helpt zelfs om mijn foundation nog langer te laten zitten.
Het viel me zelfs op dat mijn foundation over de gehele dag heen, veel minder begint te glimmen als voorheen. Wauw!

Ja ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt razend enthousiast en blij ben met dit product! Dus Make-Up Studio van harte welkom prachtig merk! Ik hoop nog zoveel andere mooie producten van jullie te gaan ontdekken.
Mocht je meer informatie willen hebben over dit make-up merk of over het product? Ga dan gerust eens langs bij hun in de winkel, zij zitten namelijk in Amsterdam. Je mag altijd even binnen stappen om advies te vragen. Laatst mailde ik het merk ook, en kreeg een hele goede en vriendelijke service terug. Waarin ook stond; Je mag best een keer met de Shaping Box Face it, langskomen in de winkel, zodat we je tips/trucs kunnen geven. Hoe lief is dat? (Nogmaals bedankt Make-Up Studio!)

Make-Up Studio | Shaping Box Face it kost €49,- en is hier te koop.

2 gedachtes over “Make-Up Studio | Shaping Box Face it – Light (Cream version)

Geef een reactie

