The Original Beautyblender – Makeup Spons Review

P1070739

Een knalroze – eivormig sponsje, wat zou je daar nou in godsnaam mee kunnen doen? Tja, dat vroeg ik me jaren terug ook af. Maar nu begin ik hem dan eindelijk te ontdekken en vandaag review ik dit leuke eitje voor jullie! Kijk je gezellig mee?

P1070658

Nee het is helaas geen heerlijke roze chocolade ei, die je zo kunt opeten. Nee, deze superleuke/schattige knalroze ei is een spons die je kunt gebruiken voor het aanbrengen van je make-up.

Make-up sponsjes, vroeger vond ik ze echt vréselijk! Ik kon er zo niet mee om gaan, en voor mijn gevoel zat mijn make-up er altijd super dik op mijn huid.
Toch begin ik steeds meer te merken dat ze de Make-up sponzen wat meer op de voorgrond willen zetten in Beauty-land, een soort 2e kans dus.

In de vorige review op mijn website, over de Shaping Box Face it, van Make-up Studio, kon je dit leuke eitje al spotten.
Na lang nadenken, en veel reviews/video’s te hebben gekeken van andere bloggers, besloot ik dan toch om dit product een tweede kans te geven. En uiteindelijk koos ik ervoor om het gelijk goed aan te pakken, en de Originele Beautyblender te bestellen. Ik ben benieuwd hoe deze leukerd het gaan doen! Jullie ook?

P1070604
P1070633
P1070670

De Beautyblender zit verpakt in een plastic – kokertje, dit is niet alleen hygiënisch is, maar ook nog eens handig om hem in te bewaren.
Het is een doorzichtige koker, en op de verpakking staat in zwarte letters: The Original Beautyblender.
De Beautyblender is echt heel klein als je hem voor de eerste keer ziet. Zo schattig!
In de koker zit een klein rond informatie boekje, hier staat stap voor stap in hoe je het sponsje moet gebruiken.
En wat betreft de kleur, die valt natuurlijk niet te missen! Ik koos voor een knalroze Beautyblender. Helemaal leuk!
Naast deze roze variant, heeft The Original Beautyblender ook nog andere varianten/kleuren van het eivormige sponsje.

P1070700


Wat doet de Beautyblender?

De Beautyblender is een zachte spons om make-up aan te brengen op het gezicht. Het design zorgt voor een vlekkeloze en egale teint. Foundation en blush kunnen eenvoudig aangebracht worden met de Beautyblender. De eivormige spons vormt zich perfect naar de contouren van uw gezicht. Door de smallere bovenkant is het makkelijk om moeilijk bereikbare plekken te bereiken zoals de neus en de ogen. De bredere kant kan worden gebruikt voor grotere oppervlakken. Gebruik Beautyblender voor het aanbrengen van onder andere primers, foundations, BB creams, poeders, crème blush.


P1070705

Om gebruik te maken van de Beautyblender, is het belangrijk dat je het eitje eerst goed nat maakt onder de kraan.
Je zult gelijk merken dat de spons zichzelf vol zuigt met water, en daardoor gaat groeien.
Zodra je hem voldoende hebt nat gemaakt, droog je hem vervolgens goed handdoek droog af om al het overtollige water te verwijderen. De spons moet wel nog redelijk vochtig blijven.

Hierna is het tijd om ermee aan de slag te gaan! Je kunt de Beautyblender dus voor verschillende Make-up producten gebruiken.
Zelf gebruik ik hem op dit moment voor mijn contour palette van Make-up Studio. En dit werkt prima!
De Beautyblender zorgt ervoor dat mijn make-up perfect word ingeblend in mijn huid. Alles word op een mooie ‘flawless’, maar toch dekkende manier ingeblend, doordat je deppende bewegingen maakt met de spons.
Je creëert totaal geen cakey effect met dit eitje.
En dat is ook wat de Beautyblender absoluut niet wilt!
Doordat de Beautyblender een eivorm heeft, kun je hem op verschillende, maar vooral ook makkelijke manieren gebruiken.
De brede onderkant is erg fijn om te gebruiken voor grote oppervlaktes, denk hierbij aan het aanbrengen van foundation.
En het uiteinde, oftewel de punt, is perfect om te gebruiken voor de gedeeltes op het gezicht waar je moeilijk bijkomt.
Zoals; binnenste ooghoek, of bijvoorbeeld de neus.

P1070663

Reinigen gaat ook op een eenvoudige manier. Je kunt gebruik maken van de bijpassende; Solid Cleanser by Beautyblender, deze kost €19.95,-. En is op verschillende webshops ook verkrijgbaar.
De Beautyblender Solid Cleanser is een reinigingsmiddel in zeepvorm en is daarom het ideale product om de Beautyblender te reinigen. De Beautyblender Solid Cleanser bevat verschillende ingrediënten zoals kokosnootextract en is vrij van parabenen en sulfaten.

Mocht je dit product niet willen aanschaffen, dan kun je de Beautyblender ook makkelijk reinigen met een Shampoo bijvoorbeeld.

P1070723

Eindconclusie:

In het begin vond ik het erg wennen om met de Beautyblender om te gaan. Maar na een langere tijd begin ik hem steeds beter te leren kennen. (Wat logisch is)
Maar heb ik wel mijn eigen manier gevonden, wat voor mij het fijnste werkt in de omgang met de Beautyblender.
Persoonlijk vind ik het namelijk veel fijner om de Beautyblender ‘droog’ te gebruiken. Hoewel vele zeggen/denken dat de Beautyblender dan juist veel product ‘opzuigt’, heb ik nergens last van.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik hem voor nu alleen gebruik voor mijn contour palette van Make-Up Studio. En dit product is qua textuur vrij stroef. Dat is dus waarschijnlijk de rede, waardoor de Beautyblender geen product opzuigt.
Ik vind het in ieder geval een hele fijne manier van werken met de Beautyblender, en ik ben overtuigd dat zo’n make-up spons wel degelijk heel goed werkt! Hij doet zijn werk echt prima! Heb er niks op aan te merken. Hij blend mijn make-up producten op een hele mooie manier in mijn huid. En dat is het enige wat belangrijk is toch!

Dus mocht je nog opzoek zijn naar een hele handige/fijne make-up tool, neem dan zeker eens een kijkje bij; The Beautyblender.

The Original Beautyblender kost €19.95,- en is o.a te koop bij http://www.boozyshop.nl

Geef een reactie

