Essence | Liquid Lipsticks – 04 Show Off! & 05 Peach Party

DSC_1129

Het gevoel hebben van een verzorgende lippen balsem op je lippen, maar eigenlijk het tegenovergestelde dragen. Namelijk een vloeibare lipstick met de houdbaarheid en intensiteit van een lipstick, en de gloss van een lipgloss. Vandaag review ik voor jullie deze twee superleuke Liquid Lipsticks uit de nieuwe collectie van het budgetmerk Essence! Kijk je gezellig mee naar mijn review?

DSC_1004

Jullie konden hier en daar al wat leuke reviews spotten op mijn blog, over de nieuwe make-up producten uit de herfst/winter 2015 collectie van het tweelingzus – budgetmerk; Catrice.
Maar naast dat Catrice een aantal nieuwe en vooral mooie make-up producten toevoegden aan haar schap, heeft Essence precies hetzelfde gedaan. Deze twee merken veranderen 2x per jaar hun make-up schap.
Hierbij gaan een aantal make-up producten uit het assortiment, en daar komen weer hele leuke make-up items voor terug!

Naast dat ik bij Catrice al een aantal nieuwe musthaves scoorde, kon ik een het niet laten om ook even te snuffelen bij het schap van Essence! En uiteindelijk koos ik ervoor om deze twee leuke Liquid Lipsticks mee te nemen, ze spraken me heel erg aan en ben onwijs benieuwd hoe ze het gaan doen! Jullie ook?

DSC_1036
DSC_1046
DSC_1048
DSC_1052

De verpakkingen van de Liquid Lipsticks zien er erg leuk uit! Persoonlijk vind ik dit stiekem ergens wel leuk van Essence, altijd hele vrolijke en speelse verpakkingen, doen ze goed! Leuk! Het is eens wat anders dan altijd maar de strakke ‘clean’ verpakkingen.
De Liquid Lipsticks zijn verpakt in een langwerpige – rechthoekige huls, met aan de bovenkant van de dop het logo van Essence.
Het leuke aan de verpakking vind ik dat je gelijk ziet om welke kleur het gaan, de gehele huls en de dop zijn in dezelfde kleur als het product. Super handig!
De verpakkingen voelen stevig aan, en wat denk ik wel het allerleukste is, is dat de vorm van de inhoud op een echte lipstick lijkt. Erg leuk detail al zeg ik het zelf!
Het enige nadeel wat ik ontdekte, de namen van de Liquid Lipsticks staat heel klein ergens op het witte stickertje bedrukt. Dit hadden ze van mij gewoon op de huls zelf mogen graveren, of iets dergelijks.

collage alle essence

De Liquid Lipstick Collectie van Essence bestaat in totaal uit 6 verschillende kleuren. En varieert van nude, naar roze, naar een mooie donkere tint.
Voor iedereen zit er dus wel wat moois bij!

01 Colour Party
♥ 02 Beauty Secret
♥ 03 Almost Real
04 Show Off!
♥ 05 Peach Party
♥ 06 Make a Statement

DSC_1072


Wat zegt Essence over de Liquid Lipsticks? :

2 in1. De innovatieve formule van de Liquid Lipsticks combineert twee favoriete effecten: De dekking van een lippenstift en de glans van een gloss. De verpakking benadrukt het idee: een lipgloss met het praktische borsteltje, verpakt in de vorm van een lippenstift. Amazing! 

Wat is een Liquid Lipstick? :

Eigenlijk zoals Essence dus al zegt, Een mengsel van een lipgloss/lipstick, het product heeft de dekking van een lipstick, en de glans van een gloss. De pigmentatie van een Liquid Lipstick is dus net zo fijn en mooi als dat van een lipstick.



Essence 2x lipstick (37)


Ingrediënten lijst:

POLYBUTENE, OCTYLDODECANOL, OCTYLDODECYL STEAROYL STEARATE, SILICA DIMETHYL SILYLATE, TRIETHYLHEXANOIN, TRIISODECYL TRIMELLITATE, ISOCETYL STEARATE, PENTAERYTHRITYL TETRAISOSTEARATE, DIISOSTEARYL MALATE, TOCOPHERYL ACETATE, PHENYLPROPYLDIMETHYLSILOXYSILICATE, GLYCERYL BEHENATE/EICOSADIOATE, DIETHYLHEXYL SYRINGYLIDENEMALONATE, SODIUM SACHHARIN, CAPRYLIC/CAPRYLIC TRIGLYCERIDE, AROMA (FLAVOR), CI 15850 (RED 6), CI 19140 (YELLOW 5 LAKE), CI 45410 (RED 28 LAKE), CI 77491 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).


Essence 2x lipstick (3)
DSC_1115

Essence 2x lipstick (16)

♥ 04 SHOW OFF!


Laten we maar gelijk beginnen met misschien wel de allerleukste kleur die ik spotte in het schap van Essence. Namelijk de kleur; 04 Show Off!
Een hele vrolijke en vooral opvallende kleur! Een kleur die ik persoonlijk zou omschrijven als een; Rood/roze – Watermeloen-achtige kleur. Heel apart in ieder geval, maar wel ontzettend leuk!

De pigmentatie van deze Liquid Lipstick kleur is erg goed! Precies zoals Essence beloofd over het product, namelijk dat het de dekking zou hebben van een lipstick. Nou dat blijkt dus wel haha!
De Liquid Lipsticks van Essence bevatten allemaal een hele fijne, ‘ovaal’-achtige sponsapplicator. De Liquid Lipsticks ruiken ook stuk voor stuk allemaal erg zoet, net snoepjes hihi! Wat een superleuke details allemaal zeg.

Essence 2x lipstick-001
Essence 2x lipstick-004
20151004_133348

Deze kleur liet zich erg fijn aanbrengen op mijn lippen, de dekking is prima! De sponsapplicator werkt echt ontzettend fijn, dit vind ik een groot pluspunt aan het product.
En tja, de kleur is gewoon echt geweldig! Ik vind hem zo leuk!
De kleur; 04 Show Off! bleef al met al 5 á 6 uurtjes pérfect op mijn lippen zitten, wauw! Wat ongelofelijk goed zeg.
Vooral omdat ik het totaal niet zag aankomen, ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig verwachten van deze Liquid Lipsticks, maar ze verassen me toch wel op een hele leuke manier! De kleur; 04 Show Off! overleefd makkelijk een drankje, en op zich ook wel een maaltijd. Maar na de maaltijd merk je wel dat hij iets wat intensiteit verliest. Al moet ik zeggen, deze Liquid Lipsticks slijten wel geleidelijk van mijn lippen af. Dus je houd geen rare vlekken of randen over.

Kortom; de kleur 04 Show Off! is absoluut een aanrader, het is een ontzettende leuke kleur met een hele goede houdbaarheid! Leuk!


 

 

DSC_1100
DSC_1101

♥ 05 PEACH PARTY


Naast dat ik voor een hele opvallende kleur wilden gaan, besloot ik ook om voor een zachte maar vooral ‘everyday’ kleur te gaan. Een kleur die erg draagbaar is, voor elke gelegenheid kan, kortom; een kleur voor iedere dag!
Ik kwam uiteindelijk uit op de kleur; 05 Peach Party. Een kleur waarvan de naam het eigenlijk al zegt; Een perzik-achtige tint, met ergens een tikkeltje roze/nude erin verwerkt. Ook een hele leuke, aparte, maar ook zeker weten een mooie kleur!

Deze liefelijke, snoeperige, kleur liet zich ook erg fijn aanbrengen op mijn lippen. De pigmentatie van deze Liquid Lipstick is aan de medium kant. Bij deze kleur moet je er iets meer moeite voor doen om hem mooi en krachtig in zijn intensiteit op te bouwen. Maar als hij eenmaal erop zit, is hij echt heel erg leuk! Zeker weten de perfecte kleur voor iedere dag.
Ook deze Liquid Lipstick voelt erg comfortabel aan op mijn lippen, je krijgt echt het gevoel alsof je een lippenbalsem op je lippen draagt. De Liquid Lipsticks plakken totaal niet! En daar ben ik erg blij om. Ze voelen gewoon fijn, zacht en comfortabel aan.

Essence 2x lipstick-002
Essence 2x lipstick-003
20151004_131126

Helaas bleef deze kleur niet zo lang op mijn lippen zitten, hij overleefd hooguit zo’n 2 á 3 uurtjes. Wat ik op zich prima vind, maar toch hoop je dat hij net zo lang mee gaat als de andere kleur.
Maar goed, niet elke kleur is hetzelfde natuurlijk en we moeten wel kritisch blijven kijken.
De kleur; 05 Peach Party, overleefd een drankje nog net aan, maar na een maaltijd is hij verdwenen. Toch slijt deze kleur wel geleidelijk ook van de lippen.

Ik vind het jammer dat ze het minder lang uit houd als de andere kleur, máár.. ik vind de kleur wel erg leuk ook!
Daarom raad ik deze Liquid Lipstick kleur ook aan, ondanks dat hij niet zo lang blijft zitten, vind ik wel dat ze een kans verdient! Want voor de leuke budget prijs laat je ze niet liggen hihi.

DSC_1053

Eindconclusie:


Ik vond het ontzettend leuk om deze Liquid Lipsticks van Essence uit te proberen! Hoewel ik persoonlijk meer een liefhebber ben van matte lipsticks, vind ik zo af en toe een opvallende ‘glossy’ kleur toch ook wel erg leuk om te dragen.
De Liquid Lipsticks van Essence hebben me echt blij verrast, deze leukerds hebben het in mijn ogen echt heel goed gedaan!
Ze voelen zo comfortabel aan op mijn lippen, zo fijn en zacht. En de sponsapplicator brengt onwijs fijn aan!
De kleuren zijn superleuk, en ook zeker wel gevarieerd. Voor iedereen zit er wel wat leuks tussen. De pigmentatie en kwaliteit is ook prima in orde! Tja, dit zegt meer dan genoeg toch meiden? We hebben weer superleuke budget musthaves in de make-up schappen liggen! Essence, goed bezig!

Essence Liquid Lipstick kost €2.59,- per stuk en is te koop bij de Kruidvat.

Een gedachte over “Essence | Liquid Lipsticks – 04 Show Off! & 05 Peach Party

  1. Hey, super leuk artikel weer, misschien dat nummer 4 wel ga kopen. Ik draag namelijk alleen lipstick. Nog een tip: kies tussen je foto’s, je hebt veel dezelfde foto’s. Voor de rest echt heel leuk en interessant!

    X Cyrine

    Like

Geef een reactie

