MAC Matte lipstick – Kinda Sexy

P1080410

Mijn 10e MAC lipstick alweer, wat hou ik toch ontzettend veel van dit merk! Kan er maar geen genoeg van krijgen, en er zijn nog zoveel prachtige lipsticks die ik zou willen toevoegen aan mijn stash. Dit keer koos ik voor een wel hele aparte kleur, vandaag review ik hem voor jullie! Kijk je gezellig mee?

P1080322

De kleur Kinda Sexy van MAC, een lipstick die ik in eerste instantie als cadeau kocht voor mijn beste vriendin. Maar die ik stiekem ook voor mezelf wilde kopen.

Een kleur die eigenlijk op dat moment helemaal niet op mijn wishlist stond. Maar toen ik hem eenmaal goed kon bekijken bij mijn beste vriendin, was ik gelijk om! Wat een aparte en leuke kleur, deze moest ook absoluut in mijn mooie stash liggen.

P1080187
P1080213
P1080266
P1080288

De verpakking is gewoon hetzelfde gebleven, de lipsticks zitten nog steeds in een mat – zwarte kogelvormige huls. Zoals we van MAC gewend zijn. Het logo van MAC staat met zilveren letters op de huls bedrukt.
Ook zitten de lipsticks nog steeds keurig verpakt in een zwart – kartonnen doosje. Met daarop alle informatie over de lipstick; De finish, de naam, en o.a de ingrediënten lijst.
Aan de onderkant van de lipstick zelf, kun je ook de naam en de finish nog eens terug vinden.

P1080339
P1080409


De lipstick Kinda Sexy behoort tot de vaste collectie van MAC. En werd een tijd terug ook uitgebracht in de vernieuwde ‘Matte lip Collectie 2015’. Een collectie met allemaal matte lipstick kleuren van MAC, een aantal daarvan zaten al in de vaste collectie. Maar er zijn ook een hoop nieuwe mooie kleuren bij gekomen


MAC Kinda Sexy-001
MAC Kinda Sexy-002

Kinda Sexy is een hele warme bruin/roze kleur. Een hele aparte kleur om te zien in ieder geval!
De lipstick heeft een matte finish, dus de naam zegt het eigenlijk al; Een lipstick met een mat effect als eindresultaat.
Matte lipsticks kunnen erg uitdrogend zijn, daarom raad ik wel aan om van te voren goed je lippen te verzorgen.
Persoonlijk heb ik tot nu toe nog nooit problemen gehad met de matte lipsticks van MAC, ik vind ze erg fijn in gebruik.

De pigmentatie en dekking van Kinda Sexy zijn erg goed! De kleur heeft een prachtige pigmentatie in zich, en de dekking is perfect. Prima dus!
Ik vind de naam ook ontzettend leuk die ze aan deze lipstick hebben gegeven, leuk detail van MAC.

MAC Kinda Sexy
20150929_080325

Het aanbrengen van de lipstick ging erg gemakkelijk en fijn! De lipstick glijd soepel over mijn lippen heen.
De kleur is prima op te bouwen in intensiteit, en de lipstick dekt volledig. Helemaal top!
Kinda Sexy voelt comfortabel en fijn aan op mijn lippen, zoals ik al eerder zei in de review; Ondanks dat hij mat is, heb ik nergens last van. De lipstick voelt prettig aan op m’n lippen.

De kleur heeft bij mij een houdbaarheid van tussen de 3 á 5 uurtjes, een dikke prima dus! Hij overleefd gemakkelijk een drankje, na een maaltijd zou je hem eventueel ietsjes kunnen bijwerken. Maar ik ben tevreden over de houdbaarheid van deze lipstick.

P1080386

Ik kan weer met veel liefde een prachtige lipstick toevoegen aan mijn stash! Kinda Sexy, van harte welkom leukerd.
Het is wel een lipstick waar ik stiekem een beetje nog aan moet wennen, omdat ik nog helemaal niet zo’n soort kleur in mijn stash heb. Maar verandering en uitproberen mag best wel eens, toch? (:
Ik ben in ieder geval erg blij met deze lipstick, en het is zeker weten een leuke aanrader mocht je nog opzoek zijn naar een lipstick van MAC.


Een lipstick van MAC kost €19,50,- en is te koop bij MAC Counters in o.a de Bijenkorf of Douglas. Of online bij http://www.maccosmetics.com  –  http://www.douglas.nl

Een gedachte over “MAC Matte lipstick – Kinda Sexy

Geef een reactie

