Schwarzkopf | Essence Ultîme Diamond Color Illuminating Oil – (Action versie)

DSC_0032

Het goed verzorgen van je haar, het is super belangrijk! Al helemaal als het haar gekleurd is, dan verdient het net wat meer verzorging dan normaal. Aangezien ik gekleurd haar heb, en mijn haar net uit een hele slechte periode is. Is het voor mij dus héél belangrijk dat ik mijn haar goed verzorg. Vandaag review ik voor jullie deze haar olie van Schwarzkopf, kijk je mee naar mijn review?

DSC_0017

Zoals de meeste van jullie misschien al weten, ben ik bijna afgestuurd als Kapster. In het kappersvak komen we dagelijks natuurlijk veel verschillende soorten haartypes tegen.
Het belangrijkste wat ik door de jaren heb geleerd in het kappersvak, en dan vooral bij mijn eigen haar, is dat je het ontzettend goed moet verzorgen. Laat het regelmatig knippen, gebruik de juiste verzorgende producten. Alle kleine beetjes helpen om jou haar te laten stralen en het gezond te laten groeien.

Laatst spotte ik samen met mijn moeder bij de Action deze haarolie van Schwarzkopf, we raakte erg enthousiast en wilde hem graag uitproberen. Een verzorgende olie kan namelijk nooit kwaad! En al helemaal niet als die speciaal ontwikkeld is voor gekleurd haar. We namen hem eens goed onder de loep, en vandaag laat ik mijn mening weten! Zijn jullie al net zo benieuwd hihi?

DSC_0001
DSC_0074

De verpakking is vrij simpel, de olie zit verpakt in een kleine rechthoekige – plastic fles.
Goudkleurig door de olie, en met rode details. In witte letters staat er op de voorkant: Schwarzkopf Essence Ultîme Diamond Color Illuminating Oil – Spectaculaire kleurglans, gekleurd haar.
Op de achterkant van de verpakking staat de gebruiksaanwijzing en de ingrediënten lijst, deze behandel ik later in de review verder met jullie.
De fles bevat een pompsysteem, dit is een wél een groot voordeel aan de verpakking! Zo kan je de juiste hoeveelheid makkelijk doseren, en het werkt ook nog eens hygiënisch.
DSC_0041


Ingrediënten lijst 

Cyclomethicone – Dimethiconol – Helianthus Annuus Seed Oil – Prunus Armeniaca Kernel Oil – Octocrylene – Parfum – Hexyl Cinnamal – Linalool – Limonene – Benzyl Salicylate – Alpha-Isomethyl Ionone – Coumarin – Geraniol – Citronellol – CI 40800.


DSC_0036


Informatie over de haarolie – Gebruiksaanwijzing

Een haarolie is een hele intensieve verzorging voor het haar. De olie kan zowel gebruikt worden voor gekleurd haar, of in de meeste gevallen voor: Droog/pluizig haar.
Deze olie van Schwarzkopf is speciaal ontwikkeld voor gekleurd haar, en zorgt voor een ‘Spectaculaire kleurglans’.

Hoe te gebruiken? :

Op de achterkant van het flesje staat de volgende gebruiksaanwijzing:
1: Vóór de shampoo, om de kleur te verzegelen. 2: Na de shampoo voor glans. 3: Als Beauty finish op droog haar.

Hmm.. zoveel olie tijdens één behandeling? Ik heb dit nog nooit meegemaakt in mijn Kappersleven. Dus ben benieuwd of het gaat helpen en je duidelijk resultaat merkt en ook vooral ziet!


DSC_0112

De haarolie van Schwarzkopf heeft een vrij dikke substantie, en is goudkleurig. Hij ruikt ontzettend lekker! Echt een typische ‘kappers geur’. Ergens doet de geur met denken aan een combinatie van; kokos en arganolie. Heerlijk!
Doordat de substantie aan de dikke kant is, raad ik wel aan om een kleine hoeveelheid te gebruiken in het haar.
Wrijf de olie ook van te voren eerst goed uit over je handen, voordat je hem aanbrengt in het haar. Zo voorkom je dat het haar erg vet word. Want dat is iets wat we absoluut niet willen veroorzaken in het haar tijdens het aanbrengen van de olie!

Schwarszkopf Haar olie

Schwarszkopf Haar olie-001


Mijn ervaring met dit product

Zoals jullie kunnen zien, heb ik besloten om het eindresultaat te laten zien door middel van verschillende collages.
Ik heb de haarolie op twee verschillende manieren gebruikt, namelijk los als alleen een haarolie.
Maar ik heb ook alle stappen gedaan die aangegeven staan op de verpakking. Zo kon ik goed kijken wat het verschil nou écht was.
Ik ben namelijk bij ons in de kapsalon alleen gewend, dat we een haarolie puur alleen op de puntjes aanbrengen als het haar droog is.

Op de eerste collage zie je mijn haar direct na het wassen. Ik heb het hier alleen puur gewassen met een willekeurige shampoo en conditioner die ik in mijn stash had liggen.
Daarna heb ik het droog geföhnd en er foto’s van gemaakt, dus je ziet hier mijn eigen ‘pure’ haar. Op de tweede foto heb ik de haarolie aangebracht in de lengtes en punten van mijn haar. Zoals je kunt zien begint mijn haar gelijk een stuk meer te glanzen! En dat is ook iets wat deze haarolie van Schwarzkopf juist wilt bereiken! Een ding wat mij wel gelijk opviel tijdens het aanbrengen, is dat de olie vrij lang blijft ‘liggen’ op het haar, dit merkte ik ook al op mijn huid. Hij heeft dus wel de tijd nodig om goed in te trekken in het haar. In eerste instantie dacht ik namelijk dat hij mijn haar heel erg vet aan het maken was, maar dit was gelukkig niet het geval.

Schwarszkopf Haar olie-002

En dan nu collage 3, hier zie je aan de linkerkant mijn ‘puur natuur’ haar, zonder iets erin. Op de rechter foto heb ik de complete behandeling gedaan zoals staat aangeschreven op de verpakking. Op de verpakking van de haarolie staat dat je allereerst de olie vóór de shampoo moet aanbrengen. Misschien een beetje raar? Maar toch probeerde ik het! Onder de douche heb ik van te voren mijn haar goed nat gemaakt, en daarna een kleine hoeveelheid van de olie aangebracht en verdeeld door mijn haar. Dit heb ik een kleine 5 minuten laten intrekken. Daarna heb ik hem nog eens in gemasseerd in combinatie met mijn shampoo. Wat van groot belang is, is dat je ten alle tijden de producten éxtra goed uitspoelt!
Stap 2 is dat je de olie nog eens aanbrengt het gebruik van de shampoo, ik heb nog een klein pompje van de haarolie toegevoegd bij mijn conditioner. En dit vervolgens ook goed in gemasseerd in mijn haar. Dit liet ik zo’n 10 minuten intrekken, en daarna weer erg goed uitgespoeld.
Als allerlaatste stap kun je ervoor kiezen om nog een klein beetje van de haarolie aan te brengen op je haar, nadat je het droog geföhnd hebt. Als een soort ‘finishing touch’. Dit heb ik dus ook gedaan. Al deze stappen zorgen ervoor dat je haarkleur goed beschermt blijft, en dat de kleur langer houdbaar blijft!


Uiteindelijke ervaring:

Ik heb bij dit product wel echt een langere tijd nodig gehad om deze uit te proberen. Ik vond het moeilijk om een eindconclusie te maken.
Persoonlijk vind ik de haarolie namelijk niet fijn om zo te gebruiken in mijn haar als vaste routine s’ochtends. Hiervoor vind ik hem net iets te ‘vettig’. En krijg ik het gevoel alsof mijn haar en supersnel vet van word. En dat hij dus geen goede werking geeft aan mijn haar, hij verzorgd niet voldoende.
Daarin tegen vond ik de haarolie wél fijn om als complete behandeling te gebruiken! Ik merkte hier wel duidelijk verschil. En ik had dat echt nóóit verwacht. Ik was namelijk erg sceptisch toen ik las dat ik zoveel haarolie in één behandeling moest gebruiken, aangezien ik dit nog nooit heb gedaan/of van gehoord heb.
Maar tot mijn verbazing deed hij zoals beloofd, goed zijn werking! Mijn haar voelde heerlijk zacht aan! En had geen last van droge stukken in mijn haar. Dus hij heeft zeker wel een goede verzorging afgegeven in mijn haar. Top!
De haarolie laat na de behandeling ook nog een subtiele geur achter in het haar, dus je haar ruikt ook nog eens heerlijk naar een combinatie van kokos en arganolie, hmmm!
En niet te vergeten, het allerbelangrijkste wat deze haarolie van Schwarzkopf wilt bereiken; Spectaculaire glans! Mijn haar glansde behoorlijk ja!



DSC_0050

Ik vind het een leuk product van Schwarzkopf! In het begin had ik er behoorlijk wat gemengde gevoelens bij. Maar toch vind ik dat hij zijn beloftes na komt. En dat is wat we graag willen zien in een product!
Een mooi product voor de meiden die opzoek zijn naar een goede – intensieve verzorging voor hun haar.
Ja! Ik raad dit product van Schwarzkopf absoluut aan.


Schwarzkopf | Essence Ultîme Diamond Color Illuminating Oil – kost ongeveer tussen de €1,- en €3,- en is te koop bij de Action.
(Ik was helaas de bon verloren.. sorry!)

Een gedachte over “Schwarzkopf | Essence Ultîme Diamond Color Illuminating Oil – (Action versie)

Geef een reactie

