MAC Matte lipstick – Viva Glam III

Laat de herfst en winter maar beginnen! Want ik heb echt mijn ultieme herfst favoriet gevonden als het gaat om een lipstick! Of wat zeg ik, alleen herfst favoriet? Nee! Deze lipstick die ik ontdekte bij MAC is mijn nummer 1 favoriet op dit moment! Ik kan niet wachten om hem met vol trots aan jullie te laten zien, dus kijken jullie gezellig mee naar mijn review?

Een aantal weken geleden alweer (wat vliegt de tijd toch!) bezocht ik samen met mijn familie en mijn vriend het vakantie park Centerparcs in Westerhoven (Brabant). Tijdens ons bezoekje aan dit vakantie park, was het natuurlijk ook een hele mooie gelegenheid om eens lekker te gaan winkelen in Eindhoven of Maastricht, mijn vriend en ik gingen naar beiden steden toe.

Toen wij samen een dagje gingen winkelen in Maastricht, kon ik het natuurlijk niet laten om even langs de MAC Counter te gaan in de Douglas. Ik had namelijk nog een aantal hele mooie lipsticks op mijn ‘wishlist’ staan. Maar daar stond deze lipstick; Viva Glam III, niet tussen. Hoe dan? Dat zullen jullie je vast afvragen ja. Nou… haha! Tijdens het swatchen van de kleuren die ik wél graag wilde, viel mijn oog tussendoor ook op deze kleur. En toen kwam toch mijn nieuwsgierige Beauty-hartje tevoorschijn .. en besloot ik om alle kleuren aan de kant te zetten, en deze prachtige lipstick mee te nemen! Één ding kan ik je vertellen, deze kleur is het helemaal waard geweest om mee te nemen, want ik ben verliefd!





De lipstick zit allereerst verpakt in een mat – zwart doosje, met daarop in witte letters het logo van MAC en de finish van de lipstick. Op de kop van het doosje vind je de naam van de lipstick. 
Zodra je het doosje opent, zit daar uiteraard de prachtige lipstick in van MAC! Alleen, deze lipstick heeft een ander kleurtje als de gewone lipsticks van MAC. Dat klopt! De standaard lipsticks zijn namelijk mat – zwart met zilveren details.
En deze lipstick uit de Viva Glam Collectie heeft rode details. Dit komt omdat deze lipstick dus valt onder de; Viva Glam Collectie, een collectie die bij het vaste assortiment hoort en beschikt over 6 verschillende kleuren.
Deze collectie is niet zomaar ‘een collectie’, : Iedere cent die deze Viva Glam lipstick opbrengt gaat naar het MAC AIDS Fonds ter ondersteuning van de strijd tegen HIV en AIDS. Door het kopen van deze lipstick doe je dus ook nog iets voor het goede doel! Wat een goed initiatief niet?!
Ik vind de huls van de lipstick er erg mooi uitzien! De mat – rode kleur geeft toch net iets extra’s!


Viva Glam III is een: donker bruine – bordeaux/paarsachtige kleur. Echt een onwijs gave en mooie kleur!
Een kleur die echt ontzettend goed dekt, en héérlijk naar vanille ruikt haha! (Typisch dingetje bij MAC lipsticks!)
Het is een hele intense donkere en warme kleur. Echt een perfecte kleur voor het najaar!
De lipstick heeft een; Matte finish. Dit houd in dat de kleur volledig mat hoort te zijn, en je dit dus ook als finish kan verwachten.
Ik had van te voren ook nooit verwacht dat ik zo’n kleur zou durven te dragen, maar wat ben ik blij dat ik deze kleur in mijn bezit heb. Ik vind hem zo ongelofelijk gaaf! Oh oh oh, de liefde voor deze lipstick giert door mijn gedachten hihi!



Voor een matte finish, vind ik dat de lipstick erg fijn aanbrengt! Tuurlijk is het wel oppassen en vooral voorzichtig te werk gaan, omdat je foutjes moeilijk kan corrigeren met zo’n donkere kleur.
Op mijn lippen dekt de kleur ook volledig, hij knalt echt van mijn lippen af ook gewoon! Wauw, ik hou zo van deze kleur!!
Hij is zo stoer, vrouwelijk en sexy tegelijk. Daarnaast voelt de lipstick, ondanks de finish, ook erg comfortabel aan.
En dat is toch wel iets wat ik belangrijk vind bij een matte lipstick, omdat sommige ‘matte lipsticks’ al snel droog/stroef kunnen aanvoelen.
Gelukkig heb ik deze ervaring nog nooit gehad bij een MAC lipstick.
Op de foto’s lijkt het alsof de lipstick niet volledig mat is, ik merk ook dat ik hem na het aanbrengen even de tijd moet geven om ‘in te trekken’. Zodat hij wél volledig mat oogt.

Ik heb er absoluut een nieuwe favoriet bij van MAC! Want wat ben ik verliefd geworden op deze lipstick, ik vind hem onwijs mooi en draag hem met ontzettend veel liefde!
De lipstick heeft een houdbaarheid van zo’n 6 tot 8 uurtjes, echt.. WAUW! Wat wil je nou nog meer bij een lipstick?
Hij is zo intens en sterk gepigmenteerd, de dekking is helemaal top, en de houdbaarheid is onwijs goed! Tja.. ik kan hier voor de rest niks anders meer aan toevoegen, Viva Glam III is gewoon een topper!
Ik ben ongelofelijk blij dat ik deze lipstick ontdekt heb, en dat ik hem met veel liefde mag toevoegen aan mijn stash, en hem vol trots kan laten zien aan jullie in deze review! Ik hoop dat jullie ook zo genoten hebben, en misschien wel net als mij een mooie herfst kleur gevonden hebben voor dit najaar!

MAC Matte lipstick – Viva Glam III kost €19,50,- en is o.a te koop bij de MAC Stores of de MAC Counters in de Douglas. Of online op: http://www.maccosmetics.comhttp://www.douglas.nl

3 gedachtes over “MAC Matte lipstick – Viva Glam III

  1. Pingback: MAC | Pro Longwear Lip Pencil – Absolutely It |

  2. Pingback: Mijn Favoriete Lip-combinaties ♥ (Lipstick + lipliner!) | #1 |

Geef een reactie

