LUSH | Cupcake – Vers gezichtsmasker

Een gezichtsmasker wat héérlijk ruikt naar chocolade, wat wil een vrouw nou nog meer?
Vandaag review ik voor de allereerste keer een; Vers gezichtsmasker van LUSH, kijk je gezellig mee?

Vorige week was ik samen met mijn beste vriendin naar Amsterdam, we besloten onder andere om heerlijk te gaan shoppen bij de LUSH. Dankzij mij, heeft mijn vriendin echt een grote liefde gekregen voor het merk. Super leuk om te zien! Zij heeft het geluk dat ze thuis een heerlijk bad heeft, des te leuker maakt het om naar de LUSH te gaan.

Maar voor mij mocht de pret ook niet verstoord worden, ik besloot evengoed ook om wat heerlijke producten voor mezelf te kopen! Één van deze producten is dit heerlijke verse gezichtsmasker, een product wat ik voor de allereerste keer ga uitproberen van het merk. Ik ben ontzettend benieuwd! En af en toe jezelf eens goed verwennen mag best wel, toch? Hihi!

Dit chocolade maskertje zit verpakt in de ‘standaard verpakking’ van LUSH. Te herkennen aan het mat – zwarte rondje potje.
In witte letters staat er op de deksel; LUSH Cupcake – Vers gezichtsmasker.
Verder vind je daaronder een korte beschrijving over wát het product nou precies doet. Persoonlijk vind ik het heel fijn dat ze het kort beschreven hebben op de deksel van het potje!
Aan de zijkant vind je kort een uitleg over; Hoe je het product moet gebruiken.
En tot slot op de onderkant vind je de ingredrienten lijst, en de houdbaarheid van het product. Deze punten behandel ik later in de review verder met jullie.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over de verpakkingen van LUSH, mooi stevig potje, met een duidelijke en strakke uitstraling. Het potje maakt LUSH, wie LUSH is.. een geweldig merk!

 

 


Wat doet dit product voor je huid?

‘ Je dacht misschien dat je van je puistjes af zou zijn zodra je die vreselijke puberjaren achter je gelaten hebt. Maar nee. Daarom kun je Cupcake nog steeds gebruiken als je de 20 allang gepasseerd bent. Het idee is dat je Cupcake regelmatig gebruikt en zo puistjes voorkomt. De Rhassoulmodder houdt je poriën schoon en cacaoboterstukjes zorgen dat je velletje niet uitdroogt. Dit is het bewijs: chocolade is wel goed voor je huid.
Een chocolademasker tegen puistjes. Klinkt tegenstrijdig? Nee hoor! Cacaoboter, cacaopoeder, rhassoulmodder, pepermunt en sandelhout werken hard tegen een overtollige talgproductie en houden je huid kalm en in balans ‘


 

 


Ingrediënten lijst

Modder, rhassoul (Rhassoul Mud), Lijnzaad infusie (Linum usitatissimum), Glycerine (Glycerine), Talkpoeder (Talc), Cacao poeder (Theobroma cacao), Cacaoboter, fair trade biologische (Theobroma cacao), Munt, vers (Mentha piperita), Sandelhoutolie, uit Nieuw-Caledonië (Santalum austro-caledonicum vieill), Vanille-absolue (Vanilla planifolia), Kruizemuntolie (Mentha spicata), Pepermunt essentiële olie (Mentha piperita), *Limonene (*Limonene), Parfum (Perfume)


 

 



Leuk feitje van LUSH! :

Als je 5 lege verpakkingen van LUSH ingeleverd, denk hierbij aan; Lege potjes van maskers/crème, of bijvoorbeeld een lege verpakking van een douche gel, dan mag je bij een filiaal van LUSH een gratis; vers gezichtsmaker uitzoeken.
Hoe onwijs leuk is dat?! Ik vind het echt een super tof idee van LUSH. Doen ze goed!


 


Cupcake – bij het horen van deze naam denk ik uiteraard aan een heerlijke cupcake! Maar in dit geval één met héél veel chocolade in zich!
Dit heerlijke verse gezichtsmaskertje ruikt namelijk ontzettend lekker naar chocolade! Op een hele fijne en zachte manier, niet té aanwezig in ieder geval. Echt een héle lekkere geur! Warm en fris tegelijk.
Ergens had ik al een vermoeden dat er ook een klein vleugje; pepermunt – in zou zitten. En tot mijn verbazing is dat nog echt zo ook, hoe leuk!?
Het is in ieder geval echt een hele lekkere geur, je zou hem bijna opeten haha!

 

De substantie van dit masker voelt in mijn ogen echt alsof je een handje ‘schepijs’ pakt. Klinkt misschien raar, maar het voelt wel heel erg fijn op de een of andere manier. Vooral ook heel verkoelend.
Het is een hele dikke substantie, ergens lijkt het wel op een hele hoop modder haha! Laten we daar maar niet van uitgaan.. het is tenslotte een heerlijk chocolade masker. De substantie maakt hem daarom ook echt een typisch lekker – dik masker.
Ook bevinden zich kleine scrub-achtige deeltjes in dit verse gezichtsmasker.
Ja, LUSH heeft aan alles gedacht hoor om je heerlijk te laten genieten hihi..

 


Hoe gebruik je het verse gezichtsmasker?

Allereerst is het van groot belang dat je dit masker bewaart in de koelkast. Doordat er maar een bepaalde tijd aan vast zit dat dit product houdbaar is. Hij is namelijk echt ontzettend vers klaargemaakt. Wat ik zelf een erg fijne gedachten vind, zo vers en schoon mogelijk.
In mijn geval is dit masker gemaakt op: 16 November, en is hij houdbaar tot en met: 13 December. Erg belangrijk dus om hem goed gekoeld te houden, zo heb je er veel plezier van tijdens het gebruik!

Het masker gebruik je op de volgende manier:
– Breng aan op een schone, droge huid (niet rond de ogen). Laat 10 minuten intrekken en spoel af met lauwwarm water.


 

 

Aanbrengen gaat heel gemakkelijk bij dit gezichtsmasker. Hij laat zich eenvoudig en snel aanbrengen op het gezicht.
Je hebt ook maar een kleine hoeveelheid nodig om het gewenste resultaat te krijgen.
De substantie voelt zo verfrissend en fijn aan op mijn huid, echt een heerlijk gevoel! Het geeft je echt een fris en ontspannen gevoel.
Al met al heb ik het gezichtsmasker zo’n 20 minuten laten intrekken, en daarna onder de douche goed met lauwwarm water afgespoeld.
Het masker gaat er echt heel gemakkelijk en snel van af. En doordat er kleine scrub deeltjes in zitten, kan je tot slot je huid nog even extra reinigen en verzorgen. Met ronddraaiende bewegingen, masseerde ik de scrub deeltjes nog even in mijn huid. En daarna spoelde ik het gehele masker eraf. Mijn huid voelde heerlijk zacht aan! Ik kreeg écht het gevoel alsof hij goed gereinigd was. Wel voelde mijn huid uiteindelijk nog een tikje droog aan op bepaalde plekken, maar dat heb ik heel snel bij gezichtsmaskers. Wel weet ik dat dit één van de fijnste maskers is die ik tot nu toe heb gebruikt!

 

 

Ja! Ik raad dit verse gezichtsmasker van LUSH absoluut aan! Ondanks dat ik geen last heb van puisten, is dit masker evengoed ideaal om je huid even goed te verwennen, te reinigen en te verzorgen.
Ik ben in ieder geval erg enthousiast over dit geweldige – heerlijke masker, en weet zeker dat ik deze nogmaals ga aanschaffen!

LUSH Cupcake – Vers gezichtsmasker kost €11.65,- voor 75gram.
Te koop bij de winkels van LUSH of online: http://www.lush.nl

2 gedachtes over “LUSH | Cupcake – Vers gezichtsmasker

  1. Pingback: LUSH ♥ Zeep – Layer Cake |

Geef een reactie

