LUSH ♥ Zeep – Layer Cake

dsc_0066_zpsxeepij5p

Vandaag wil ik wat meer kleur toevoegen aan mijn blog! En hoe kan ik dat nou beter doen, dan met dit vrolijke zeepje van het merk Lush? In mijn review van vandaag neem ik jullie weer mee in de heerlijke geuren (en kleuren) van de producten van Lush. Kijk je mee?

11934678_1077853865567176_556528769_n_002_zpsobiw1urk

Mijn liefde voor het merk Lush is nu dan echt officieel! Hoewel ik eerst nooit wat van het merk moest weten, heeft het nu toch eindelijk echt mijn hartje weten te veroveren.
Zo ook mijn liefde voor de zeep blokjes die het merk verkoopt. Sinds ik die ontdekt heb, begint mijn stash al aardig te groeien.
Een tijdje terug konden jullie mijn allereerste review al lezen over een zeepblokje van Lush, deze gebruik ik uiteraard iedere dag nog steeds met veel plezier!

Een tijdje terug was ik met mijn beste vriendin een dagje naar Amsterdam. Een bezoekje aan de Lush winkel kan dan natuurlijk niet ontbreken, al helemaal niet als je beste vriendin ook verliefd is op dit merk!
Zelf ging ik met de instelling heen om alleen wat producten te halen die ik écht nodig had; Lemony Flutter en Cupcake.
Maar als je dan eenmaal bij de kassa komt en je ziet een hele kast vol met allerlei kleurrijke en héérlijk – ruikende zeepjes, dan is de verleiding niet te weerstaan!
Uiteindelijk koos ik ervoor om twee zeepjes mee te nemen, Layer Cake en Reindeer Soap (kerstcollectie 2015). Vandaag vertel ik jullie meer over dit vrolijke zeepje!

dsc_0034_zpssblm8frz
dsc_0030_zpsgf8pik5w

Normaal start ik dit gedeelte altijd met hoe de verpakking eruit ziet. Maar dat hebben de zeepjes natuurlijk niet!
Als je graag een blokje zeep wilt kopen bij Lush, dan moet je aangeven hoeveel gram zeep je wilt. De verkoopster van de winkel snijd dan de juiste hoeveelheid voor je af en pakt hem vervolgens in een papiertje voor je in.
Op het papiertje word een sticker geplakt met de naam van het product, een korte beschrijving over het product, hoeveel gram het zeepje is, en de prijs.

Persoonlijk wilde ik het liefst een blokje van 100 gram, maar uiteindelijk werd dit 154 gram. De verkoopster wist dat ik een eigen Beauty blog had en vond het wel een leuk idee als ik alle kleurtjes van de zeep in het blokje had. Superlief dat ze hier aan mee dacht!
Zodoende heb ik dus een aardig groot zeepje, maar dat maakt niks uit! Kan ik er lekker lang van genieten .. ♥
Ik vind het zelf ook super fijn dat Lush de zeepjes zo netjes in pakt, is toch een stukje hygiëne en service vind ik.
De uitstraling van het zeepje vind ik er echt heel erg leuk uit zien! Layer Cake sprak me daarom ook gelijk aan toen ik bij de zeep tafel stond.

dsc_0077_zpswlyuvvlb


Wat zegt Lush over de Layer Cake Soap:

” Kleurig en fruitig, een regenboogzeep met vijf verschillende vruchtensappen! Elk laagje in deze schitterende zeep bevat zijn eigen sap, hierin vind je framboos, blauwe bes, witte druif, sinaasappel en ananas. De geur van Layer Cake is ook fruitig, hij ruikt lekker naar sinaasappel. ”



dsc_0044_zpsibdrlean


Ingrediënten lijst:

Water (Aqua), Glycerine (Glycerine), Raapzaadolie en kokosolie (Brassica napus and Cocos nucifera), Sorbitol, Parfum (Perfume), Druivensap, vers (Vitis vinifera), Sinaasappelsap, vers (Citrus Aurantium dulcis), Ananassap, vers (Ananas sativus), Bosbessensap, vers, Frambozensap, vers, Zoete Sinaasappelolie, Braziliaanse (Citrus Sinensis), Natrium Chloride (Sodium Chloride), EDTA (EDTA), Tetrasodium Etidronaat (Tetrasodium Etidronate), Natrium Hydroxide (Sodium Hydroxide), *Limonene (*Limonene), Kleurstof 45350 (Colour 45350), Kleurstof 14700 (Colour 14700), Kleurstof 17200 (Colour 17200), Kleurstof 45410 (Colour 45410)



dsc_0061_zpseiezqyoa
dsc_0053_zps1ii2owp7

Layer Cake is dus een zeep blokje die naar verschillende fruit soorten ruikt. Een erg leuk detail aan het product.
Het zeepje bestaat uit vijf gekleurde lagen; Rood, paars, oranje, groen en geel.
Elke laag heeft dus zijn eigen geur, en de combinatie samen ruikt het meeste naar de geur: Sinaasappel.
De combinatie van de verschillende geuren vind ik erg lekker samen! De fruit geur die is het zeepje bij zich draagt is erg subtiel, maar toch op een hele lekkere en fijne manier aanwezig.
Toch vind ik dat je de geur van ananas en blauwe bes ook ergens terug ruikt in het product. Maar de geur; Sinaasappel, komt toch het meeste naar voren en ruik je toch het allermeeste in het zeep blokje.
Kortom: Een heerlijk fruitig en kleurrijk zeepje!

20151129_120038_zpsh0yzmzy9

Het zeepblokje is erg prettig in gebruik! Wel moest ik wat wennen aan de ‘vorm’ die ze voor me gesneden hadden. Klinkt misschien raar .. maar voor mijn gevoel werkte het in het begin best wel onhandig haha! Uiteindelijk heb ik hem daarom zelf nog een keer door de helft gesneden.
Zelf gebruik ik Layer Cake als handzeep en voor onder de douche. Er komt een subtiele schuimlaag van het zeep blokje af, en hij laat een licht – verzorgend, laagje achter op de huid.
Dit is ook de rede waarom ik hem ook graag meeneem onder de douche. Omdat hij voor mijn huid dus niet zo heel uitdrogend is, zoals de meeste zepen wél kunnen zijn.
Na gebruik van het zeepblokje, ruik je de fruitige geur nog op een hele subtiele en zachte manier op de huid.

dsc_0072_zpshxr7fq2y

Ik kan weer een nieuwe favoriet toevoegen aan mijn Lushstash! Dit té leuke zeepje heeft een mooi plekje gekregen in mijn badkamer en zal ik met veel plezier gaan gebruiken. Mocht je opzoek zijn naar een subtiel, naar – fruit ruikend – zeepje, dan is Layer Cake zeker iets voor jou! (Plus het feitje dat hij zo leuk kleurrijk is, maakt het product extra leuk en lekker!)

Lush | Zeep – Layer Cake kost €4.95,- voor 100gram en is te koop in de Lush winkels of online.

3 gedachtes over “LUSH ♥ Zeep – Layer Cake

  1. Hey! Ik heb je genomineerd voor de liebster award! De bedoeling is dat je de 11 vragen beantwoord die ik voor jou heb gemaakt. De vragen kun je vinden op mijn blog bij de blogpost liebster award (de vragen staan onderaan) veel succes 🙂 x Liske

    Like

Geef een reactie

