MAC | Matte lipstick – Mehr

Ik mag weer een gewéééldige lipstick van MAC toevoegen aan mijn stash! Deze práchtige kleur maakt nu dan eindelijk deel uit van mijn make-up collectie en vandaag laat ik hem met vol trots aan jullie zien, want want ben ik ontzettend blij met deze lipstick! Ik kan niet wachten om hem met veel liefde aan jullie te laten zien.. Kijk je mee naar mijn review?

Een paar maanden geleden ging ik voor een 4-daagse cruise naar New Castle (Engeland). Wat ging je daar doen? Nou wat dacht je van heerlijk shoppen natuurlijk! Haha.
In New Castle kan je erg fijn winkelen. Ze hebben niet alleen een hele grote Primark! Maar ook echt geweldige – grote warenhuizen!
Dit was mijn tweede keer in New Castle, en eigenlijk ontdekte ik nu pas in de warenhuizen dat ze allerlei hele bekende make-up merken verkochten.
Je kan de warenhuizen in Engeland een beetje vergelijken met de Bijenkorf bij ons hier in Nederland.
Zo ontdekte ik dus make-up merken zoals; Bobbi Brown, NARS (!), Sleek, en ga zo maar door! Merken die dus moeilijk te verkrijgen zijn in Nederland.

Uiteindelijk ontdekte ik dus ook dat ze een hele grote MAC Counter in New Castle hadden, echt .. hoe gelukkig kan je een vrouw maken!
Toen ik eenmaal de counter van MAC had gevonden, had ik helaas nog maar een uurtje om even lekker te winkelen. Dus ik had behoorlijke haast en had echt geen idee waar ik moest kijken, want wat een grote en mooie MAC Counter was dit zeg! En wat hadden ze veel mooie producten op voorraad, omdat ik niet echt op mijn gemak kon kijken in de winkel (ook omdat het vrij druk was), koos ik er uiteindelijk voor om maar één lipstick mee te nemen. Namelijk de kleur: Mehr, een kleur die in hier in Nederland de meeste keren uitverkocht is.. maar nu heb ik dit práchtige kleurtje dan eindelijk! En wauw .. wat is die mooi zeg! ♥




De lipstick; Mehr, behoort tot de vaste collectie van MAC. En bevind zich daarom net als alle andere lipsticks van MAC in de gebruikelijke – standaard verpakkingen. De zwart/zilveren – kogelvormige lipstick huls. Een verpakking die altijd goed en stijlvol zal blijven, het is iets wat MAC .. MAC maakt! Ik vind het een hele fijne verpakking om mee te werken.
Als je een lipstick van MAC koopt, krijg je deze geleverd in een zwart – kartonnen doosje met daarop het logo en de finish van de lipstick. Ik blijf erbij dat ik dit erg netjes vind als merken dit doen! Het is toch een soort extra luxe als je zo’n duur make-up product koopt.
Bovenop het doosje vind je de naam van de lipstick, bij de lipstick zelf vind je de naam op de onderkant van het product.
Het enige nadeel wat ik aan de verpakking kan bedenken, is dat als je ze wilt opbergen in je make-up stash, en je wilt juist de namen zichtbaar hebben, dat het dan wat onstabiel is doordat de lipsticks dus kogelvormig zijn. Persoonlijk vind ik dit niet erg! Het is een kwestie van wennen en goed ordenen denk ik.



Mehr is een kleur die ik zelf zou omschrijven als een echte klassieke; oudroze kleur.
De lipstick neigt qua ondertoon meer naar de koelere kant, het is wel echt zo’n typische ‘oldschool’ lipkleur. Een trend die op dit moment ontzettend populair is in de Beauty wereld.
Zulke kleuren als Mehr, en lipsticks met een bruine tint bijvoorbeeld, zijn op dit moment echt de toppers wat betreft lipsticks. Ik hou echt enorm van deze trend! Het zijn kleuren die ik op dit moment echt het allerliefste draag op mijn lippen.


De lipstick Mehr is dus een oudroze kleur, hij is vrij donker van kleur. Maar daardoor wel een stuk intenser en dat vind ik persoonlijk erg mooi aan de lipstick! De pigmentatie van de lipstick is echt weer géweldig – goed, ik had ook niet anders verwacht van MAC!
De kleur dekt echt volledig, zowel op je hand als op de lippen.
Mehr is een van de bekendste en meest verkochten kleuren van MAC, en ik snap wel waarom .. de kleur is echt onwijs mooi!
De lipstick heeft een; matte finish. Mijn favoriete finish van MAC. En juist bij zo’n kleur als Mehr vind ik het echt ongelofelijk mooi als hij; mat is! Het geeft echt een hele mooie uitstraling in je make-up look. Heel vrouwelijk en mooi, het is gewoon een geweldige lipstick kleur! Een perfecte kleur voor iedere dag, een echte ‘My lips but better..‘ kleur.

Het aanbrengen van de lipstick ging erg gemakkelijk! Ondanks de matte finish, laat de lipstick zich makkelijk glijden over je lippen. Doordat de pigmentatie zo ontzettend goed is, heb je ook maar weinig nodig van het product.
De lipstick dekt na 1 á 2 laagjes al volledig en je hebt een erg mooi eind resultaat!
Een matte lipstick heeft soms zo zijn gebruiksaanwijzing, de lipstick kan namelijk erg uitdrogend werken. Nu heb ik hier zelf bijna nooit last van bij MAC .. gelukkig maar!
Wel raad ik ten alle tijden aan om van te voren je lippen goed te verzorgen, zo voorkom je dat ze eventueel uitdrogen door de lipstick.
De houdbaarheid van de lipstick is ook weer géweldig! Mehr blijft tot zeker wel 4/5 uurtjes perfect op mijn lippen zitten, en overleefd gemakkelijk een drankje/hapje eten.
Na deze 4/5 uur kan je hem eventueel nog iets wat bijwerken voor de intensiteit.
Verder heb ik er niks op aan te vullen .. het is gewoon álweer een ongelofelijke goede lipstick van MAC! Echt .. dit merk is zo geweldig en fijn, ik kan niet meer zonder!

Het mag duidelijk zijn dat ik weer razend enthousiast was over mijn nieuwe aanwinst van MAC, hihi! Deze práchtige lipstick ga ik met heel veel liefde dragen en toevoegen aan mijn make-up stash.
En ik raad hem jullie absoluut aan, mocht je opzoek zijn naar een mooie – oudroze lipstick kleur. Een kleur die perfect is voor iedere dag, een mooie basis kleur .. dan is MAC Mehr zeker weten iets voor jou! Het is een hele fijne lipstick, die zeker weten het geld waard is!

Ondank dat ik totaal niet blij ben met de kwaliteit van de foto’s die ik voor dit artikel gemaakt heb, wilde ik evengoed wel heel erg graag dit artikel met jullie delen. Omdat ik zo ontzettend blij ben met deze lipstick kleur, en ik hem toch graag aan jullie wilden laten zien! Hopelijk vinden jullie de foto’s wel duidelijk genoeg en kunnen jullie goed zien hoe de lipstick en de kleur eruit ziet. Het lijkt misschien op de swatch foto alsof Mehr heel erg ‘metallic’ – achtig is, maar dit is totaal niet zo! Het is een echte – matte, oudroze kleur.  ‘


MAC | Matte lipstick – Mehr kost €19.50,- en is te koop bij de MAC stores in de Bijenkorf, Douglas of bij MAC zelf. Of online op http://www.douglas.nl | http://www.maccosmetics.com

11 gedachtes over “MAC | Matte lipstick – Mehr

  1. Pingback: MAC | Lip Pencil – Soar |

  2. Pingback: Mijn Random Favorietjes van dit moment! ♥ #1 |

  3. Pingback: Mijn Favoriete Lip-combinaties ♥ (Lipstick + lipliner!) | #1 |

  4. Pingback: MAC | Satin lipstick – Twig |

Geef een reactie

