MAC | Pro Longwear Lip Pencil – Absolutely It

Vandaag mag ik weer een práchtig make-up product reviewen op mijn blog. Het allerleukste is nog wel, dat het een product is van mijn favoriete merk; MAC! Dit keer geen lipstick, maar een lipliner. En dan ook nog eens uit een lijn van MAC waar ik nog nooit iets van geprobeerd heb.
Allemaal leuke nieuwe dingen dus! Benieuwd naar deze review? Kijk en lees dan gezellig mee!


Een nieuw make-up product kopen van MAC is altijd ontzettend leuk! Maar ik vind het al helemaal leuk als het een product is wat ik nog nooit eerder geprobeerd heb. (Een leuk feitje is misschien ook wel, er staan bijna tot geen Nederlandse reviews over deze lipliner op internet. Dus daar ga ik na vandaag eens verandering in brengen! Want jullie zullen versteld staan hoe ongelofelijk mooi deze lipliner is!)

Met het make-up product; Lipliner, ben ik al een tijdje bekend en gebruik ik zo nu en dan met heel veel liefde tijdens mijn make-up looks.
Dit is niet mijn eerste lipliner van MAC, ik heb er namelijk al één in mijn stash liggen. En dan heb ik het over de ge-wél-dige kleur; Edge to Edge.
Deze kleur gebruik ik voor al mijn roze lipsticks van MAC, en dan met name mijn allermooiste & meest favoriete kleur van MAC; Pink Plaid.
Naast Pink Plaid heb ik nog een hele grote favoriet als het gaat om de lipsticks van MAC. En dan heb ik het niet over een andere lief zacht roze kleur.
Nee .. ik heb het over een onwijs gave en gewaagde kleur! Mijn andere pareltje; Viva Glam III.
Ik hou echt ongelofelijk veel van deze lipstick! Maar ook voor deze mooie kleur wilde ik graag een bijpassende lipliner. Dus op naar de MAC Store!

Toen ik in de MAC Store was en aan de medewerkster vroeg welke lipliner er nou het beste past bij ; Viva Glam III, had ze eigenlijk op dat moment niet veel keus voor me, helaas.
Uit de ‘gewone‘ lijn van de lipliners van MAC was al veel uitverkocht. Dus eigenlijk stond ik op het punt om dus jammer genoeg met lege handen naar huis te gaan.
Totdat ze opeens met een lipliner kwam uit de ; Pro Longwear – lijn. Deze hadden ze gelukkig nog wel op voorraad en toen ik eenmaal de kleur op mijn hand geswatcht had .. was ik meteen verkocht! Mag ik jullie vandaag voorstellen aan mijn práchtige nieuwe pareltje van MAC?







Ik heb nog nooit eerder iets uit de ; Pro Longwear – lijn, van MAC geprobeerd. Dus ik had ook totaal geen idee wat ik ervan kon verwachten.
De verpakking ziet er in ieder geval weer erg goed uit! Precies zoals wij van MAC gewend zijn.
Het product komt allereerst natuurlijk keurig geleverd in een mat zwart doosje. Op dit doosje staat niet alleen het logo van MAC, maar je vind hier ook; De naam van de lijn, de ingrediënten lijst, en tot slot vind je aan de zijkant van de verpakking de naam van de lipliner. In dit geval dus; Absolutely it!

Het potlood zelf ziet er qua uitstraling ook goed uit! Een matzwart potlood met zilveren details. Aan de onderkant geeft het potlood de kleur weer die je gekocht hebt. Ontzettend handig voor in je make-up stash!
Ook vind je op het potlood nogmaals de naam van de lipliner terug. Dit is natuurlijk ook erg handig voor in je make-up stash!
Het enige nadeel aan de lipliners uit de Pro Longwear – lijn, is dat ze een andere structuur hebben als het gaat om het potloodje.
Dit betekend dus dat je hiervoor een aparte puntenslijper moet aanschaffen. Hieronder zie je daar een afbeelding van.
Persoonlijk vind ik de uitstraling van het product echt prima en mooi luxe/strak! Alleen het enige min punt is dus dat je nog apart een puntenslijper moet aanschaffen. En heb je echt geduld nodig met het slijpen van het potlood, want dit gaat niet heel gemakkelijk.
Maar gelukkig is dit wel een eenmalige aankoop, zodra je dit in huis hebt, kan je gewoon verder gaan met sparen van lipliners van MAC, hihi!




Wat zegt MAC over de Pro Longwear – Lip Pencil?

Langhoudend lippotlood van een nieuwe generatie.

Glijdt soepel over de lippen en hecht perfect.

Voorziet de lippen van een rijke, volle kleur. Geeft niet af.

 






Absolutely It is echt een hele aparte kleur. Die ik persoonlijk zou omschrijven als een; Bruin/rode lipliner met ergens een paarse/parelmoer-achtige ondertoon erin. Zoals ik al zei, een héle aparte kleur! Ik vind hem ontzettend gaaf!
De lipliner heeft een warme ondertoon. Op de swatch foto’s hierboven zie je ook dat ik hem naast de lipstick; Viva Glam III, heb geswatcht.
Je kunt hierdoor heel duidelijk zien dat de lipstick donkerder is dan de lipliner, in eerste instantie begon ik hierdoor enorm te twijfelen of ze wel goed bij elkaar gingen passen.
Maar de lipstick; Viva Glam III, is qua kleuren combinatie en ondertonen bijna exact hetzelfde als; Absolutely it.
Dus ze zijn wel degelijk voor elkaar bestemd! De kleur is ontzettend goed gepigmenteerd! Ik had ook niet anders verwacht van MAC.
Één ding is zeker; ik ben echt ongelofelijk blij met deze lipliner, want alleen de kleur is al waanzinnig gaaf, echt prachtig!


 


De Pro Longwearlipliner laat zich echt heel erg fijn aanbrengen! Dit is een dingetje wat ik me gelijk opviel tijdens het aanbrengen, ergens vind ik hem een stuk fijner dan de normale lipliners van MAC.
Het lijkt wel alsof deze een stuk zachterromiger zijn, echt heel erg fijn dus! Lipliners kunnen namelijk best uitdrogend zijn voor je lippen.
Dus het is een erg positief puntje dat deze lipliner dus een stuk zachter is qua textuur! Tijdens het swatchen op mijn hand was ik al razend enthousiast omdat ik de kleur zo ontzettend mooi vind! Maar toen ik het product van mijn hand wilde verwijderen, raakte ik alleen maar meer verbaast over de lipliner. Hij wilde gewoon niét van mijn hand af! Zó goed gepigmenteerd is die .. wauw! Ik heb echt verschillende ‘removers‘ moeten gebruiken om hem uiteindelijk van mijn hand af te halen. Nog een plus puntje dus! Nu nog kijken hoe die op mijn lippen is.



Houdbaarheid:


· De lipliner : De lipliner kan je natuurlijk ook alleen gebruiken, dus zonder een lipstick. Individueel is hij ook erg fijn in gebruik! De lipliner is erg gemakkelijk op te bouwen in intensiteit en dekt mooi volledig op de lippen. Absolutely It voelt comfortabel en ‘onzichtbaar’ aan op de lippen en heeft een houdbaarheid van 2 á 3 uurtjes.

· De lipliner + lipstick : De lipliner kan natuurlijk ook gecombineerd worden met een lipstick. In dit geval gebruik ik dus mijn fávoriete kleur; Viva Glam III. De kleuren komen bijna exact hetzelfde over qua ondertonen en kleuren, alleen is de lipliner ietjes lichter. Dit zie je op de lippen gelukkig niet terug, en zijn ze in combinatie samen echt ontzettend mooi! Ze laten zich samen heel erg fijn aanbrengen en ‘blenden’ mooi in. De combinatie voelt erg prettig en fijn aan op de lippen. En de lipliner is dus echt perfect voor de lipstick ; Viva Glam III !
De houdbaarheid voor deze combinatie samen is;
5 á 6 uurtjes, als je het mij vraagt .. helemaal top dus!



 


Ik mag weer een práchtig make-up product toevoegen aan mijn stash! Wat ben ik ontzettend blij met deze ongelofelijke mooie en vooral aparte kleur van MAC! Ik vond het ook erg leuk om de Pro Longwear – lijn, eens te ontdekken. Éindelijk heb ik dan de juiste lipliner gevonden voor mijn fávoriete lipstick van mijn fávoriete merk .. MAC hihi! Dus .. mochten jullie zelf ook nog opzoek zijn naar een lipliner voor bijvoorbeeld ; Viva Glam III, of voor een andere donkere lipstick, neem dan zeker eens een kijkje bij MAC! Misschien is Absolutely It ook wel iets voor jou? De kleur is namelijk echt fantastisch en zo apart, love it! ♥ Het werd zeker weten tijd om deze kleur van MAC eens in het zonnetje te zetten en om hem voor te stellen aan jullie! Zo’n kleur als deze verdient toch veel meer aandacht in de Beauty-wereld? Ik zeg in ieder geval voor nu .. Absolutely it, welkom in mijn make-up stash en welkom op mijn blog!

MAC | Pro Longwear Lip Pencil kost €19,- en is o.a verkrijgbaar bij de MAC Stores (Douglas, Bijenkorf, of MAC store zelf) – Of online bij www.maccosmetics.nl

Een gedachte over “MAC | Pro Longwear Lip Pencil – Absolutely It

  1. Pingback: Mijn Favoriete Lip-combinaties ♥ (Lipstick + lipliner!) | #1 |

Geef een reactie

