MAC Flamingo Park Collectie | Beauty Powder – Pearl Blossom

Is jou favoriete kleur ; Roze? Dan zit je bij deze review aan het goede adres! Vandaag laat ik namelijk een make-up product zien uit een Limited Edition collectie van MAC, die allemaal prachtige producten bevat die in het teken staan van de kleur; Roze!
Niks is te gek voor het make-up merk ; MAC, en dat bewijzen ze maar weer met deze geweldige – nieuwe Limited Edition collectie! Uit deze collectie kocht ik een ; Beauty Powder, tevens is dit make-up product mijn eerste Limited Edition van MAC, super spannend en leuk dus! Benieuwd naar deze collectie en naar dit product? Kijk dan gezellig mee naar mijn review!


 


Flamingo Park, zo heeft MAC deze nieuwe Limited Edition Collectie genoemd. Een collectie die helemaal in het teken staat van de kleur; Roze.
Een collectie die absoluut de zomer alvast in huis haalt, want de make-up producten spreken echt vrolijke kleurtjes uit! Van felle lipsticks, tot leuke nagellakjes en prachtige blushes! Laat de warme zomerdagen maar komen dus!
Ongeveer een maand geleden werd er via social media en op verschillende Beautyblogs bekend gemaakt dat deze collectie uitgebracht zou worden.
In zo’n artikel zie je dus al een ‘sneakpeak‘ van wat je kan verwachten van deze nieuwe Limited Edition collectie.
De kleur ; Roze, is natuurlijk een prachtige en mooie kleur, waar elke vrouw wel van houd. Toch sprak in eerste instantie deze collectie mij niet zo heel erg aan, en liet ik hem eigenlijk (bijna) aan mij voorbij gaan.
Ik ben echt zo iemand die dan eerst de reviews gaat afwachten op verschillende Beauty blogs, om te zien hoe de producten er dan echt uitzien.
Pas dan besluit ik om te gaan snuffelen op de website van MAC, om te zien of ik nog zo’n mooi product in mijn bezit kan krijgen. Best wel heel erg stom, want meestal sla je dan flink de plank mis en sta je dus met lege handen.

Afgelopen week zat ik s’ochtends aan de ontbijt tafel, ik was net wakker, pakte wat te eten en ging op mijn gemak via Bloglovin’ verschillende blogposten lezen van de meiden die ik volg.
Op een begeven moment kwam ik bij het nieuwe artikel van Leonie – Blushingbeauty uit, zij schreef een; Photo Diary, over haar afgelopen week.
Bij haar kwam ik dus dit product van MAC tegen, uit de Flamingo Park Collectie. Zij had deze Beauty Powder dus ook gekocht. Toen ik eenmaal de swatches voorbij zag komen, was ik opslag ontzettend verliefd natuurlijk! Ik moest en zou hem dus ook heel graag willen hebben!
Godzijdank heb ik hem uiteindelijk nog kunnen vinden via de site van de Bijenkorf. Hier hadden ze hem nog op voorraad, en vanaf nu ben ook ik dus de trotse eigenaar van mijn allereerste Limited EditionMake-up Product van MAC! Vandaag laat ik deze knapperd graag aan jullie zien!






Bij een Limited Edition Collectie denk ik aan aparte verpakkingen, die er echt uit springen! Meestal doet MAC dit ook zeer zeker, en maken ze echt de meest leuke en geweldige verpakkingen voor hun collecties. Helaas niet bij deze collectie, of althans niet bij het product wat ik gekocht heb in ieder geval. De Beauty Powder zit allereerst verpakt in een mat zwart doosje, op de voorkant bevind zich het logo van MAC met daaronder de naam die ze hebben gegeven aan dit make-up product. In dit geval dus; Beauty Powder.
De ingrediënten lijst bevind zich op de achterkant van het doosje, deze zal ik later in de review kort voor jullie behandelen.
Op de bovenkant van het doosje bevind zich een heel kleinrond stickertje waar je de naam van het product kan vinden. Deze Beauty Powder hebben ze ; Pearl Blossom, genoemd!







Nu komt natuurlijk één van de belangrijkste dingen .. hoe ziet de verpakking er zelf uit? Zoals ik al aangaf vind ik het ergens best wel jammer dat ze deze collectie niet in een leuk jasje hebben gestoken. Het had bijvoorbeeld superleuk geweest als de verpakkingen ook iets van de kleur ; Roze, zouden uitstralen! Toch?
De Beauty Powder bevind zich in een rond matzwart / plastic doosje. Op de voorkant staat; MAC – Beauty Powder.
En op de achterkant vind je wederom het stickertje terug waar opstaat hoe het product heet.
De verpakking voelt wel erg stevig aan! Hier ben ik dan wel blij mee! Het doosje gaat open door middel van een klik-systeem.
Ook dit vind ik erg fijn! Ik moet toegeven dat ik het magneet-systeem bij sommige producten van MAC dus niet zo heel fijn vind.
Wat ook een groot pluspunt is aan de verpakking, is dat er een klein spiegeltje inzit. Super handig!
Laten we de rest van de verpakking maar voor lief nemen, het gaat tenslotte om de inhoud, de Beauty Powder!



 


Ingrediënten lijst

Talc – Nylon-12 – Aluminium Calcium Sodium Silicate – Octyldodecyl Stearoyl Stearate – Isostearyl Neopentanoate – Zinc Stearate – Tocopheryl Acetate – Ascorbyl Palmitate – Dimethicone – Magnesium Myristate – Silica – Caprylyl Glycol – Hexylene Glycol – Methyl Methacrylate Crosspolymer – Phenoxyethanol – [+/- Mica – Titanium Dioxide (CI 77891) – Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499) – Bismuth Oxychloride (CI 77163) – Blue 1 Lake (CI 42090) – Carmine (CI 75470)- Chromium Hydroxide Green (CI 77289) – Ferric Ferrocyanide (CI 77510) – Manganese Violet (CI 77742)
– Red 6 (CI 15850) – Red 7 (CI 15850) – Red 7 Lake (CI 15850) – Ultramarines (CI 77007) – Yellow  5 Lake (CI 19140)] <ILN29069>






Pearl Blossom is een Beauty Powder met een ; lichtroze / parelmoer-achtige glans in zich. De poeder bevat hele subtiele glittertjes en heeft heel duidelijk een ; koele ondertoon. De naam klopt in ieder geval zeker weten! Een echt pareltje! Ik vind de kleur echt ontzettend mooi! Heel apart ook met de parelmoer-achtige glans in zich! ♥
De poeder is vrij stroef van structuur en heeft een medium dekking. Maar is wel erg gemakkelijk om op te bouwen in intensiteit!
Zelf was ik nog helemaal niet bekend met de ; Beauty Powder van MAC. Ik had ook geen idee wat ik ervan kon verwachten.
Maar het is dus een make-up product wat je voor meerdere doel eindes kan gebruiken.
Je kan de Beauty Powder dus gebruiken als ; Blush – Highlighter of Compact Powder. Voor deze review heb ik hem als blush gebruikt.
Persoonlijk zou ik deze kleur niet als ; Compact Powder, gebruiken. Daar is deze kleur veel te roze en glanzend voor.




Het aanbrengen van de poeder gaat vrij gemakkelijk! Doordat de poeder zo’n medium dekking heeft kan je hem naar eigen smaak en intensiteit aanbrengen en opbouwen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel ontzettend erg moest wennen aan dit product. Doordat hij natuurlijk voor meerdere doel eindes bestemd is, kunnen je verwachtingen soms tegenvallen. Persoonlijk vind ik hem bij mijzelf ook niet mooi staan als blush, daar is de kleur te licht voor.
Wel zou hij erg mooi staan als highlighter bij wat koelere make-uplooks, en daar wil ik hem ook zeker voor gaan gebruiken!
De poeder geeft verder wel een hele mooie subtiele glow aan het gezicht! Dus voor de liefhebbers die niet houden van hele heftige producten, zou zo’n Beauty Powder als deze zeker weten geschikt zijn!



Ik ben in ieder geval wel ontzettend blij met mijn nieuwe aankoop van MAC! Mijn eerste – echte Limited Edition. De kleur vind ik echt onwijs mooi! Het is nu alleen nog een kwestie van een fijne manier zoeken, hoe ik het beste dit product kan aanbrengen. En op welke manier dit product dus het mooiste staat bij mij. Ik ga wel met heel veel liefde toevoegen aan mijn stash, dat zeker! Ze is van harte welkom ♥.
Mocht je deze Beauty Powder nou ook willen, of iets anders uit de ; Flamingo Park – Collectie, wees er dan snel bij! Het is natuurlijk een Limited Edition Collectie, en doordat het ook van het prachtige merk ; MAC is, zal hij vrij snel uitverkocht zijn! Dus hurry, hurry, hihi!

MAC Flamingo Park Collectie | Beauty Powder kost €22,50,- en is o.a te koop bij de MAC Store en online op: | http://www.maccosmetics.nlhttp://www.debijenkorf.nl

2 gedachtes over “MAC Flamingo Park Collectie | Beauty Powder – Pearl Blossom

Geef een reactie

