Catrice | Prime and Fine – Professional Contouring Palette : 010 Ashy Radiance

De make-up trend ; Contouren & Highlighten, een onderwerp wat nog steeds onwijs populair is in Beautyland! Alle merken proberen hun uiterste best te doen om steeds maar weer vernieuwend erin te blijven. Van high-end tot low-budget, voor elke portemonnee is er nu een mooi product op de markt gebracht voor ons als Beauty-liefhebbers! Vandaag review ik een ; Contouring Palette – van een low-budget merk, namelijk mijn favoriete merk ; Catrice! Kijk je mee naar mijn review?


Het Contouren en Highlighten van het gezicht, het is en blijft nog steeds ontzettend populair in Beautyland! De verschillende soorten palette vliegen om je oren, je hebt zoveel prachtige producten nu op de markt – dat kiezen haast moeilijk begint te worden! Want welk product is nou echt fijn?
Ik vind het daarom ontzettend leuk om verschillende merken en producten uit te proberen! Niet alleen voor mezelf – maar ook voor de blog natuurlijk!
Het vinden van de juiste – Contour poeder – blijf ik persoonlijk nog een moeilijk dingetje vinden. De poeders zijn al vaak té oranje of té donker.

Nu komt mijn favoriete low-budget merk ; Catrice – hopelijk met een mooi en vernieuwend product! Het palette zit in ieder geval in het vaste assortiment, dus dat is al een groot pluspunt! Nu is het zo dat de low-budget merken : Catrice en Essence2x per jaar hun assortiment omgooien. In het voorjaar en in het najaar – hierbij gaan veel producten (soms hele fijne) uit het assortiment .. máár er komen ook een hoop mooie en vernieuwde producten voor terug! Dit – Contouring Palette is vorig jaar al toegevoegd aan de make-up schappen van Catrice, maar bij ons in de stad hebben ze hem de laatste keer pas toegevoegd toen de schappen dus ‘opgeschoond‘ moesten worden en de nieuwe VoorjaarsCollectie erin mocht. Éindelijk verkopen ze hem nu dus ook hier bij ons, want onze Kruidvat Filialen hebben helaas maar één schap van beide merken. Het – Contouring Palette van Catrice stond al ontzettend lang op mijn wishlist, en nu kan ik hem eindelijk toevoegen aan mijn make-up stash! Maar eerst gaan we hem vandaag eens volop uittesten en bekijken, zijn jullie net zo benieuwd als ik?


 






Als het gaat om de uitstraling van de verpakkingen van Catrice, ben ik altijd erg tevreden! De verpakkingen zien er altijd – mooi, strak, verzorgd en stijlvol uit. Dit is toch wel een puntje wat Catrice altijd erg goed doet, als low-budget merk – toch ervoor zorgen dat je producten er zo perfect mogelijk uitzien. Zo ook met dit make-up product, het ; Contouring Palette – zit in een mooi en stevig plastic | zwart doosje met een transparante bovenkant. Hierdoor kun je de inhoud gelijk zien, dit vind ik altijd erg fijn! Zo kun je de producten gemakkelijk terug vinden in je make-up stash.
Op de voorkant van het palette staat het logo ; Catrice Cosmetics | En vind je de rest van de benaming van dit palette ; Prime and Fine – Professional Contouring Palette. Mocht je opzoek zijn naar de ingrediënten lijst, deze bevind zich op de achterkant van het palette en zal ik later in deze review verder behandelen voor jullie. Ook staat er op de achterkant van het palette een korte beschrijving over ; Hoe je dit palette het beste kunt gebruiken. Ontzettend handig! Want er staat niet alleen een korte uitleg over het product, maar ook twee kleine afbeeldingen waarop je goed kunt zien waar je nou precies de ; Contour poeder – moet aanbrengen. Maar ook waar je de ; Highlighter poeder – moet aanbrengen. Het zijn de kleine details, maar het zijn toch wel de extra pluspuntjes aan een make-up product! En daarnaast is het gewoon ontzettend fijn om te weten, mocht je nog geen ervaring hebben met het ; Contouren en Highlighten, van het gezicht. Catrice helpt ons graag een handje mee! Wat vind ik het toch een fijn merk, zó betaalbaar en práchtige producten!



 


Ingrediënten lijst :

Mica | Talc | Nylon-12 | Dimethicone | Magnesium Stearate | Octyldodecanol | Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-2 | Octyldodecyl Stearoyl Stearate | Cetyl Dimethicone | Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil | Tocopheryl Acetate | Aloe Barbadensis Leaf Extract | Cocos Nucifera (Coconut) Oil | Caprylyl Glycol | Phenoxyethanol | CI 77491 | CI 77492 (Iron Oxides) | CI 77891 (Titanium Dioxide)

 



Wat zegt Catrice over dit product ? :

‘ De Prime and Fine Professional Contouring Palette is een professionele set om elke gezichtsvorm te shapen. Twee makkelijk te blenden nuances zijn de ideale partners: breng de donkere tint aan onder de jukbeenderen, langs de haarlijn, de zijkanten van de neus en onder de kaaklijn. Breng de lichtere tint aan op het wenkbrauwbot, binnenste hoek van de ogen, het midden van de neus en boven de jukbeenderen. Met een praktische gebruiksaanwijzing op de achterzijde. ‘





Catrice | Prime and Fine – Professional Contouring Palette, in de kleur ; 010 Ashy Radiance. Een palette die twee verschillende poeders bevat, een ; Highlighter poeder en een ; Contouring poeder.
010 Ashy Radiance bevat de lichte kleuren, er is namelijk ook nog een andere variant die wat donkerder is – 020 Warm Harmony.

– ♥ De Highlighting poeder heeft een lichte crème wit-achtige kleur en bevat hele subtiele glitters
– ♥ De Contouring poeder heeft een bruine/taupe-achtige kleur met een ‘assige‘ ondertoon

| De Highlighter heeft een warme ondertoon – De Contouring poeder heeft een koele ondertoon |

De poeders hebben een stroeve textuur en de pigmentatie is heel verschillend tussen beide poeders. De Highlighting poeder heeft namelijk een hele lichte pigmentatie en heeft echt de nodige ‘opbouwing‘ nodig om intensiteit te krijgen tijdens het aanbrengen en swatchen. De Contouring poeder daarin tegen, is wel ontzettend goed gepigmenteerd! De poeder bevat een hele mooie dekking.
Dit Contouring Palette is in mijn ogen wel het eerste product op low-budget gebied die een hele mooie – koeleassigetaupe kleur bevat! De meeste bronzers/contour poeders op budget gebied zijn namelijk vaak erg ‘oranje’ van kleur. Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan uitpakken op het gezicht!




Voor deze review heb ik een collage gemaakt, zodat je goed de indruk krijgt van hoe de poeders er – per stap – uit zien.
Ik begon allereerst met het aanbrengen van de ; Contouring poeder. Met een contour poeder kun je ‘schaduwen’ creëren in je gezicht, hierdoor krijg je meer diepte en kun je bijvoorbeeld bepaalde plekken ‘smaller‘ maken in het gezicht. Een Contour poeder word vaak ook verward met een Bronzing poeder, maar een bronzer word vaak gebruikt om warmte te geven aan het gezicht. Als je eventueel een mooie bronzer kleur hebt, zou je hier ook mee kunnen Contouren. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat en wat het meeste past bij je gezicht!
Maar goed, laten we weer verder gaan met de poeder uit dit palette! Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt onwijs erg moest wennen aan deze kleur, ik heb namelijk nog nooit een poeder met een koele ondertoon gebruikt om mee te contouren. Voor alles is een eerste keer dus! De Contouring poeder laat zich ontzettend fijn aanbrengen en is super gemakkelijk tijdens het uitwerken in het gezicht. Een groot pluspunt dus! Hier ben ik in ieder geval al erg tevreden over! Daarin tegen ben ik minder tevreden over de Highlighter .. ik had er meer van verwacht. De pigmentatie valt echt heel erg tegen, en het kost veel moeite om een mooi resultaat te krijgen op het gezicht. Op de foto’s komt hij wel mooi tot zijn recht en geeft die een hele mooie glans aan het gezicht, maar hier zit dus wel veel werk en moeite achter. En daar baal ik heel erg van! Ik krijg hierdoor gemengde gevoelens bij het palette van Catrice.



Ik had me zo ontzettend verheugd op dit palette en ik wilde hem zó graag toevoegen aan mijn make-up stash, helaas heb ik dus wat gemengde gevoelens erbij gekregen. De Contouring poeder vind ik echt heel erg mooi en fijn, ondanks dat de poeder nog erg wennen is op dit moment! Maar we hebben nu wel éindelijk een contour poeder met een koele ondertoon in de budget make-up schappen! Helaas vind ik de Highlighter tegen vallen .. Raad ik dit palette van Catrice aan?Ja! Dat wel! Ik vind het evengoed een fijn palette, en zeker voor meiden die net beginnen met make-up | Contouren en Highlighten. Het is een mooi begin van je make-up collectie! Catrice is en blijft een merk wat ons altijd zal blijven verassen, ergens ben ik stiekem wel blij met mijn nieuwe palette – ondanks de haat/liefde relatie wat ik met dit kleine doosje heb hihi!

Catrice | Prime and Fine – Professional Contouring Palette kost €4,59,- en is o.a te koop bij de Kruidvat & de Trekpleister.

Een gedachte over “Catrice | Prime and Fine – Professional Contouring Palette : 010 Ashy Radiance

Geef een reactie

