Mijn Make-up Geek Eyeshadow – Collectie! #1 ♥ – ( + Swatches, Ooglooks, Z-Palette)

Vandaag is het éindelijk zover! Sinds ik in het bezit ben van een aantal oogschaduws van het merk ; Makeup Geek – krijg ik ontzettend vaak de vraag of ik mijn collectie wil laten zien in een blogpost/video. Mijn collectie is nog niet heel groot, maar het leek me wel een leuk idee om jullie toch alvast een kijkje te laten nemen in mijn Z-palette! De collectie begint zich al aardig uit te breiden, en het is denk juist leuk als jullie zien hoe ik in de loop der tijd mijn oogschaduw collectie van Makeup Geek ga uitbreiden! Voor vandaag laat ik in ieder geval mijn eerste 14 oogschaduws aan jullie zien! Kijk je weer gezellig mee naar dit artikel?


Makeup Geek – een waanzinnig mooi make-up merk, wat ik heb leren kennen door twee geweldige bloggers ; Anneloes (Beautycloud) en Rachel (RachelKromdijk)!
Deze twee meiden zijn namelijk ook ontzettend fan van het merk, en hebben allebei ook een prachtige oogschaduw collectie opgebouwd.
Ze maken echt de meest prachtigeaparte – en kleurrijke ooglooks met deze geweldige oogschaduws van Makeup Geek! Dankzij deze twee meiden ben ik ook helemaal fan geworden, en wilde ik niks liever dan ook een eigen Z-Palette kopen – om deze vervolgens te vullen met mijn eigenuitgekozen oogschaduws van Makeup Geek! Want wat is er nou leuker om zelf kleurtjes uit te kiezen? Om je eigen palette samen te stellen, met kleuren die je persoonlijk het allermooiste vind! Zo heb je nooit een palette met oogschaduws die je niet mooi vind. Het is echt een ontzettend leuk concept, en tot nu toe heb ik er onwijs veel plezier van!

Het leuke aan het merk ; Make-up Geek – is ook, dat ze steeds weer vernieuwend willen zijn. Want naast oogschaduws, beginnen ze nu ook steeds meer andere make-up te verkopen. Zoals bijvoorbeeld ook ; Contour en Blush – pans! Maar de oogschaduws die ze verkopen .. die zijn toch wel echt gé-wel-dig! Ik heb nog nooit zulke práchtige oogschaduws gezien, die zo’n waanzinnigegoede kwaliteit bevatten! En maak je maar geen zorgen over de kleuren die ze verkopen, want ze hebben echt van alles wat! Van mooie neutrale basis kleuren in allerlei tinten, tot aan de meest geweldigekleurrijke oogschaduw kleuren! Wil je bijvoorbeeld graag een lichtbruine kleur, of juist een donkerbruine kleur, met een koele of warme ondertoon? Of ga je juist voor een bruine kleur met een onwijs mooie glans?! Ze hebben écht van alles wat, voor ieder wat moois .. echt WAUW! ♥
– I love Makeup Geek! Vandaag ga ik jullie daarom ook alles vertellen over de oogschaduws van Makeup Geek, maar ook over mijn Z-Palette!






Ik begin mijn artikel allereerst met het vertellen over mijn Z-Palette. Een Z-Palette, de naam zegt het eigenlijk al – het is een vierkant palette die in allerlei soorten, kleuren, maten en printjes verkrijgbaar zijn.
Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat, en hoeveel je kwijt wilt in zo’n palette. Mijn Z-Palette is een Large Palette, persoonlijk sprak deze maat mij het meeste aan. Het is net zo’n fijne – tussen maat, je kunt er namelijk 28 pans in kwijt. Een mooi begin van een prachtige collectie, toch?
Ondanks dat je de keuze hebt uit allerlei leuke printjes en kleuren, koos ik toch voor een palette die zwart gekleurd is. Ik vind dit toch de mooiste uitstraling hebben – stijlvol, professioneel, en verzorgd. De kwaliteit van het palette is echt een dikke prima! Een mooistevig palette met een transparante bovenkant, zodat je de inhoud goed kunt zien. Erg handig voor in je make-up stash! Zo weet je altijd welk palette je erbij pakt.
Het palette gaat open/dicht door middel van een magneet systeem. De bodem van het palette is ook volledig van magneet, een dingetje wat dus wel belangrijk is om te weten – voordat je het palette eventueel wilt aanschaffen. Een groot voordeel is wel.. dat de oogschaduws van Makeup Geek al van zichzelf een magnetische onderkant hebben. De oogschaduw pans kun je dus gelijk in het palette zetten!
Máár .. als je een Z-Palette gaat aanschaffen krijg je namens hun ook een zakje met magneetstickers, in verschillende soorten/maten. Deze stickers kun je dus eventueel op verschillende pans plakken. Mochten de pans geen magnetische onderkant hebben. Een erg handig en fijn detail aan de service van Z-Palette dus! Ik vind het palette erg fijn in gebruik, de kwaliteit is goed en mijn oogschaduws blijven er goed en stevig in zitten.

♥ Z-Palette – Large kost €19,95,- en is o.a te koop bij The Make-up Spot.




De oogschaduws van Makeup Geek! Helaas word dit make-up merk nog niet verkocht in Nederland, maar is er gelukkig wel een buitenlandse website die de producten naar Nederland verstuurd. Hier zal ik later in het artikel meer over vertellen!
Een oogschaduw van Makeup Geek is een losse pan, elke oogschaduw word los geleverd en verpakt. De oogschaduws komen allereerst in een kleurrijkekartonnen doosje met daarop het logo van Makeup Geek.
In de voorkant van elk doosje zit een ronde opening met een plasticje ervoor. Op die manier kun je de kleur van de oogschaduw meteen zien, maar loop je nog geen risico om ze te beschadigen.
De verpakking zit als een soort envelop dichtgevouwen, op de achterkant van deze verpakking staat de ingrediëntenlijst en ook vind je hier een kleine ronde opening, waar je de naam van de oogschaduw doorheen ziet komen.
Het open maken van deze verpakking is nog wel een hele kunst! De oogschaduw zit er namelijk ‘los’ in, dus zodra de verpakking open is – zijn de oogschaduws erg kwetsbaar. Dus wees hier oplettend en voorzichtig mee!



Een oogschaduw pan van Makeup Geek kun je vergelijken qua grootte met een €2,- muntstuk. Het is dus een vrij grote pan, een groot pluspunt en voordeel! Zo kun je extra lang genieten van de prachtige oogschaduws! De oogschaduws zitten in een rondeijzeren vormpje. Op de onderkant van het vormpje staat de naam en de finish van de oogschaduw. Makeup Geek heeft in totaal 3 verschillende oogschaduwlijnen ; Eyeshadow Pan (normale collectie) – Duochrome Eyeshadow PanFoiled Eyeshadow Pan.
Ontzettend veel keuze dus! Maar dat maakt het ook extra leuk om te kiezen, toch? Vooral omdat je zoveel verschillende kleuren en finishes hebt.
De Eyeshadow Pan – lijn, spreekt voor zich. Deze collectie bestaat uit allerlei verschillende kleur tinten die voornamelijk een matte finish hebben.
Je kunt wel zeggen dat deze collectie – de basis/standaard collectie is, met hele mooie basis kleuren dus!
De Duochrome Eyeshadow Pan – lijn, verklapt stiekem zijn naam eigenlijk ook al! Deze collectie bestaat dus uit oogschaduw kleuren met een duochrome finish, deze oogschaduws zijn echt práchtig en zo apart! De kleuren lijken wel transformerend, omdat ze in ieder licht een andere ondertoon en kleur aannemen. Echt een hele gave collectie, waar ik zeker ook wat kleuren van zou willen hebben!
Tot slot, de ; Foiled Eyeshadow Pan – lijn. Deze collectie is echt gé-wel-dig! Mocht je een liefhebber zijn van oogschaduws met een onwijs goede pigmentatie en die enorm veel glans en intensiteit bevatten? Dan is deze collectie echt iets voor jou! Want wauw .. ♥ wat zijn de Foiled Eyeshadow – práchtig zeg! Ik wil ze dolgraag aan jullie voorstellen, dus blijf vooral nog even gezellig op mijn blog!





Ik denk dat nu toch wel het allerleukste gedeelte komt aan het artikel .. de swatches van de oogschaduws! Mag ik jullie voorstellen aan de meest práchtige oogschaduws die ik ooit heb gezien?!

Petal Pusher (Eyeshadow) – Een lichtroze/mauve-achtige kleur met een matte finish.
Cupcake (Eyeshadow) – Een medium roze kleur met een matte finish.
Unexpected (Eyeshadow) – Een paarsige/mauve | taupe/grijze kleur met een matte finish.
Fairytale (Eyeshadow) – Een lila/paarse kleur met een ‘grijze’ ondertoon en een matte finish.
Sensuous (Eyeshadow) – Een donkere paars/bruine kleur met een shimmery finish.




Crème Brulee (Eyeshadow) – Een middenbeige kleur met rozige ondertonen en een matte finish.
Latte (Eyeshadow) – Een lichtbruine/zand kleur met een matte finish.
Frappé (Eyeshadow) – Een medium bruine kleur met een warme ondertoon en een matte finish.
Cocoa Bear (Eyeshadow) – Een medium chocoladebruine kleur met warme ondertonen en een matte finish.
Prom Night (Eyeshadow) – Een grijs/paarse taupe kleur met warme ondertonen en een shimmery finish.




Grandstand (Foiled Eyeshadow) – Een gouden/champagne kleur met een glanzende finish.
Flame Thrower (Foiled Eyeshadow) – Een donkere gouden/koper kleur met een warme ondertoon en een glanzende finish.
Showtime (Foiled Eyeshadow) – Een donkere rood/bruine | burgundy-achtige kleur met een glanzende finish.
Starry Eyed (Foiled Eyeshadow) – Een witte/champagne-achtige kleur met een glanzende finish.




Voor dit artikel heb ik twee verschillende ooglooks gemaakt, zodat jullie een goede indruk krijgen van hoe de oogschaduws nu echt zijn!
Laten we beginnen bij de allereerste ooglook! Bij deze look wilde ik graag de warme oogschaduw tinten uit mijn palette gebruiken.
Zoals altijd begin ik mijn ooglook met het aanbrengen van een oogschaduw basis. Ik gebruik er één van Essence!
Een oogschaduw basis zorgt er voor dat alle kleuren mooi op zijn plek blijven zitten en dat de oogschaduws nog intensiever van kleur worden!
Ik begon de ooglook met het aanbrengen van de kleur ; Grandstand – deze kleur bracht ik aan over mijn gehele bewegend ooglid.
Vervolgens bracht ik de kleur ; Frappé – aan in mijn crease en iets daarboven. De kleur ; Cocoa Bear – bracht ik ook in mijn crease aan voor wat meer diepte en schaduwen in de ooglook.
Op mijn onderste wimperrand bracht ik eerst de kleur ; Cocoa Bear – aan, en vervolgens de kleur; Grandstand – eroverheen!
Ik vind deze ooglook echt heel erg mooi en is zeer zeker een groot favoriet van mij geworden uit het palette! Mijn groene ogen komen dankzij deze kleuren extra naar voren, en dat vind ik zó mooi!




Mijn tweede ooglook maakte ik juist met kleuren die het tegenovergestelde zijn, namelijk kleuren met een koele ondertoon.
Ik moet eerlijk toegeven, deze ooglook was wel een beetje uit mijn ‘comfort zone‘ – maar dat maakte het extra leuk en uitdagend om het te proberen!
Bij deze ooglook begon ik allereerst met de kleur ; Sensuous – deze bracht ik over mijn gehele bewegend ooglid aan.
De kleur ; Petal Pusher – bracht ik aan in mijn crease en ‘blendenik uit naar boven. Tot slot bracht ik de kleur ; Unexpected – aan in mijn crease voor wat extra schaduw en diepte in de look.
Op mijn onderste wimperrand bracht ik de kleur ; Petal Pusher – aan voor net die laatste ‘finishing touch‘ aan de ooglook!
Ik vind deze ooglook ook echt prachtig! Ondanks dat ik iets wat uit mijn comfort zone hiermee ging, mag het eindresultaat er zeker wezen!
En mijn oogkleur .. wauw! ♥ Wat springen ze er weer uit zeg, dat word dus vaker zulke kleuren erbij pakken, hihi!

De oogschaduws van Makeup Geek zijn echt ónwijs mooi en fijn in gebruik! Ik ben echt heel erg te spreken over de kwaliteit, de kleuren, de houdbaarheid en het merk zelf. Het aanbrengen van de oogschaduws verloopt erg fijn en prima. Sommige kleuren kunnen wat korrelig/’fall out‘ zijn, maar dit is het enige ‘nadeel‘ wat ik kan bedenken bij de oogschaduws van Makeup Geek.
De kleuren zijn ongelofelijk goed gepigmenteerd! Vooral de Foiled Eyeshadow .. ik ben echt zó verliefd op deze waanzinnige – gave kleuren! Ik wil er zó graag meer van hebben, de verslaving voor Makeup Geek is echt geworden haha!
Sommige matte kleuren hebben een lichte/medium pigmentatie en hebben misschien wat hulp nodig met opbouwen in intensiteit. Maar je merkt vooral, dat als je een goede oogschaduw basis onder de oogschaduws gebruikt – dat de kleuren véél mooier en beter tot zijn recht komen!
Het aanbrengen van de oogschaduws gaat dus zeker wel echt gemakkelijk! De oogschaduws zijn boterzacht van structuur en laten zich erg fijn ‘uitblenden‘.
De oogschaduws blijven de gehele dag mooi zitten en de intensiteit van de kleuren blijft na zo’n hele dag nog steeds geweldig! Wat wil je nog meer?



Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontzettend erg te spreken ben over deze prachtige oogschaduws van Makeup Geek!
De oogschaduws zijn zó onwijs mooi, zó goed gepigmenteerd, zó fijn in gebruik, wauw .. echt wauw gewoon!
Het lijkt me daarom ook een leuk idee als ik van dit artikel een soort ‘rubriekje‘ maak, met dit artikel als eerste deel. Zodat jullie in de loop der tijd ook kunnen zien hoe ik mijn palette vul met allerlei verschillende kleuren. Het lijkt me een erg leuk idee! Zo ontdekken jullie ook steeds meer over dit geweldigemooie make-up merk! Mochten jullie eventueel nog vragen hebben over de oogschaduws, het merk, of over bijvoorbeeld mijn Z-Palette? Stel deze vraag dan gerust hier beneden in de comments! Ik zou het ook superleuk vinden als jullie in een reactie hieronder achter laten wat jullie favoriete kleuren zijn van Makeup Geek, zo ontdek ik namelijk misschien ook wat nieuwemooie kleuren! Ik hoop in ieder geval dat jullie mijn artikel leuk vonden, want wat werd er veel naar gevraagd zeg hihi! Leuk hoor! Bedankt hiervoor (:

De oogschaduws van Makeup Geek zijn o.a te koop via http://www.beautybay.com | Deze website verzend namelijk naar Nederland! Wel kun je op deze website alleen betalen met Paypal of Creditcard. Boven een bedrag van €22,- verzenden ze gratis!Én, je hebt op deze website geen last van invoerkosten – dus dat scheelt enorm natuurlijk! Daarom raad ik aan om het beste te bestellen op Beautybay, in plaats van op de eigen website van Makeup Geek. Let op! De prijzen die ik hieronder vermeld heb staan, zijn de prijzen die ze op dít moment voor de oogschaduws vragen. Het kan namelijk door de wisselkoers wel eens verschillen, maar dit zal niet een enorm groot verschil zijn!

| Makeup Geek – Eyeshadow Pan kost €6,20,-
| Makeup Geek – Duochrome Eyeshadow Pan kost €6,20,-
| Makeup Geek – Foiled Eyeshadow Pan kost €10,-

2 gedachtes over “Mijn Make-up Geek Eyeshadow – Collectie! #1 ♥ – ( + Swatches, Ooglooks, Z-Palette)

Geef een reactie

