Persoonlijk artikel #2 | Eindelijk geslaagd! – Opzoek naar nieuw werk – Mijn kleine dipje?!

Vandaag schrijf ik een keer geen razend enthousiast artikel over een prachtig Beauty product wat ik weer heb mogen ontdekken! Helaas hihi, zulke artikelen staan voor aankomende week weer ingepland voor jullie. In het artikel van vandaag neem ik jullie mee naar een persoonlijk stukje, een persoonlijk artikel, geschreven door mij. De afgelopen maanden is er een hoop gebeurd, en er gaat ook een hoop veranderen .. vandaag klets ik jullie over van alles en nog wat bij! Neem een kijkje in mijn leventje, en hopelijk vinden jullie het artikel leuk. Veel lees plezier! 


| EINDELIJK GESLAAGD! ♥ |

Éindelijk mag ik het van de daken afschreeuwen .. IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN OPLEIDING!
Het is alweer bijna 4.5 jaar geleden dat ik aan mijn Mbo-opleiding begon, ik wilde Kapster gaan worden! In de voet sporen van mijn eigen moeder treden, die ook alweer bijna 40 jaar (!) in het vak zit. Echt bewonderenswaardig! Waar voor haar het avontuur allang begonnen is, kwam ik nog maar net om de hoek kijken. Een opleiding waarvan we allemaal hoopte dat ik het binnen 1.5 / 2 jaar zou gaan halen. Helaas is dit nooit gebeurd, en heb ik er al met al bijna 4.5 jaar over gedaan. Achteraf denk je bij jezelf, als ik dit van te voren had geweten .. was ik er nooit aan begonnen! Máár .. als er iemand is die nóóit opgeeft, dan ben ik dat wel! (Ik heb zelf een tatoeage op mijn arm ; Never give up!)
Ik zal jullie kort proberen te vertellen wat er in die 4.5 jaar allemaal gebeurd is, en waardoor het zo lang geduurd heeft. De Kappersopleiding begon ik bij ons hier in de stad, lekker dichtbij want ik woonde er maar 10 minuten van af. Het begin leek zo gemakkelijk, ik behoorde bij één van de leerlingen die erg snel leerde en alles daardoor ook super snel behaalde. Een echt gelukskind, zo kon je het wel noemen! Alles zat mij mee, het diploma kwam in zicht. Totdat op een begeven moment alles begon tegen te werken, net op dat allerlaatste stukje van mijn opleiding .. ik hoefde nog maar twee examens te doen. En alles begon tegen te werken, niet alleen op school maar ook op mijn verschillende stage plekken.
Vooral op de stage plekken, ik zat hier gewoon totaal niet op mijn plek. Als zo iets gebeurd, dan ga je ook echt met behoorlijke tegenzin naar het werk toe. Het werd zelf zo erg bij mij, dat ik op een begeven moment lichamelijke klachten begon te krijgen. Doordat ik het tótaal niet naar me zin had daar.
Godzijdank ben ik uiteindelijk zo sterk geweest om er afstand van te doen en om ontslag te nemen, tijd voor iets anders. Nu zit ik dan éindelijk op mijn goede plek, uiteindelijk ben ik toch in het bedrijf van mijn moeder gaan werken. Zij wilden namelijk eerst dat ik bij andere Kapsalons ging snuffelen, om daar ervaring op te doen. Maar al met al ging het gewoon niet, en dat kan! Maar als je lichamelijke klachten zo erg worden dat je bij een Fysiotherapeut in behandeling moet – dan is de situatie wel heel erg. Gelukkig is dit alles nu voorbij, en heb ik het juiste werk plekje gevonden!

Nu zijn het niet alleen de stage plekken geweest die uiteindelijk begonnen tegen te werken, ook op school ging het berg afwaarts. De relatie tussen mij en de docenten werd met de week slechter, en na tientallen gesprekken zagen we nog geen vooruitgang op school.
Ik begon me te irriteren aan de manier waarop er les werd gegeven, aan hoe de hele school in elkaar zit. Het werd steeds meer onprofessioneel, er kwam geen vooruitgang bij mij – ik leerde er niks meer, en uiteindelijk zakte ik tot wel vier keer op mijn eindexamen. De reden waarom? – Dat zullen we nooit weten, het ging in ieder geval nergens om. Soms vraag je jezelf wel eens af of al dat praten op die school wel goed is geweest, of dat je beter je mond had kunnen houden – ondanks dat je weet dat je gelijk hebt in de situaties.
Een opleiding waar ik 4.5 jaar geleden aan begon, in de hoop om binnen de beloofde 2 jaar klaar te zijn – wáárom moest dat laatste stukje nou zo moeizaam verlopen?Waarom heb ik er bijna 2.5 jaar langer over gedaan, terwijl ik nog maar twee onderdelen moest behalen?Werd het me niet meer gegund?Hadden ze de pik op mij? – Dit zijn allemaal vragen waar ik nooit meer een antwoord op zal krijgen, en dat hoeft ook niet. Want ik kan nu éindelijk dit hoofdstuk afsluiten, en nu kan ik éindelijk weer de rust vinden in mij zelf. Ik heb laten zien dat je nóóit moet opgeven, als je iets wil .. dan kan je dat bereiken! En dat heb ik absoluut bewezen.

Juli 2015, de maand waarin ik ‘afscheid‘ nam van deze vréselijke school – ik wilde een nieuwe start! Klaar met alle ellende, ik wil nu éindelijk een school vinden waar ik wel mijn diploma op een eerlijke manier kan behalen. En deze school heb ik ook gevonden, het was helaas niet naast de deur – maar ik had het er voor over. Uiteindelijk heb ik voor een school gekozen in Beverwijk, voor mij was dat iedere dag bijna 2 uur reizen met het openbaar vervoer – maar zoals ik net al aangaf ; Als je iets wil, ga er dan ook voor!
Het gevoel waar ik al langere tijd mee zat, om van school te veranderen – dat gevoel is altijd al juist geweest. Dit had ik al veel eerder moeten bedenken, maar dat zijn dingen waar je achteraf pas achter komt.
Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik deze keuze heb gemaakt! Wat een wereld van verschil kan er tussen bepaalde scholen zitten zeg, ongelofelijk!
De school in Beverwijk, alsof er een compleet nieuwe wereld voor mij open ging. Een wereldje waar ik me helemaal in thuis voelde, want wat een fijne school was dit zeg! De school waar ik éindelijk na 4.5 jaar mijn diploma heb mogen behandelen, en wat klinkt dat dan gek zeg .. als je na zoveel ellende en tegenslagen – eindelijk het verlossende woord krijgt te horen; ‘Renéeje bent geslaagd, je diploma is in the pocket!’. – Je weet niet wat je op zo’n moment overkomt, en in het begin kan je het ook nauwelijks bevatten. Gelukkig begint het geweldige gevoel nu dan toch eindelijk te komen! Want YES!ik ben gewoon écht geslaagd en heb écht mijn diploma behaald!
Nu mag ik eindelijk dit hoofdstuk afsluiten, en heb ik de ‘strijd’ gewonnen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ongelofelijk dankbaar ben voor deze nieuwe start – op deze nieuwe school .. in Beverwijk! Wat een lieve, zorgzame en fijne docenten heb ik daar mogen ontmoeten, wat een professionele en eerlijke school. Een school die zijn zaken tenminste wél op orde heeft, en die wél weten hoe ze goed les moeten geven. Mijn grote complimenten en ongelofelijke grote dankbaarheid voor deze school! Bedankt voor alles Nova College Beverwijk!Eindelijk ben ik afgestudeerd als Junior Kapper!



| EEN KLEIN DIPJE .. |

Ik zit in een dipje .. ik zit niet lekker in mijn vel‘ – Zo schrijf je het ene moment een stukje waarin je ontzettend trots en blij bent omdat je éindelijk je diploma behaald hebt .. en het andere moment vertel je dat je in een klein dipje zit?
Dit klopt. Het leven gaat namelijk niet altijd alleen maar over positieve dingen. ‘Maar waarom zit je nu dan niet lekker in je vel?‘ – Ik heb geen idee .. soms heb je wel eens zo’n periode! Je zou namelijk juist denken dat ik op dit moment heerlijk in mijn vel zit, omdat ik zojuist mijn diploma behaald heb.
En daar ben ik ook zeer zeker ongelofelijk blij mee! Laat dat één ding zijn wat echt waar is hoor! – Natuurlijk voel ik me daardoor wel heel fijn en gelukkig! Maar soms kan een mens dus ook in een klein dipje zitten, soms één met een rede en de andere keer zonder. Zoals in mijn geval.
Ik zit gewoon op dit moment even niet lekker in mijn vel, gelukkig heb ik ontzettende lieve mensen in mijn naaste omgeving die zorgen voor de nodige afleidingen en voor de leuke dingen! Daar ben ik ze heel dankbaar voor!
Godzijdank haal ik juist ook op dit moment veel ‘troost‘ en goede dingen uit mijn blog, ik vind het heerlijk om achter de laptop bezig te zijn voor mijn blog. Om bepaalde dingen van me af te schrijven, en om mooie en fijne reviews voor jullie te schrijven!
Misschien is daarom dit artikel nu wel heel erg fijn voor mij, en schrijf ik het op het juiste moment. Even mijn gedachten op nul, en alles van mij af schrijven .. misschien lucht het op, wie weet! Hopelijk gaat het kleine dipje snel weg, misschien toch ook maar wat meer Netflix kijken met een grote bak Ben & Jerry ijs?! Hihi!



| Kooswerkloos?! – Opzoek naar een nieuwe baan! |

Ja jullie lezen het goed, ik ben opzoek naar een nieuwe baan! Misschien wisten vele van jullie het al, door mijn social media .. dat ik gestopt ben bij de Albert Heijn.
Iets wat ik óngelofelijk jammer vind en waar ik het de afgelopen tijd best wel heel moeilijk mee heb gehad .. en dan zullen sommige misschien denken; ‘Het is toch maar een gewoon bijbaantje?’ – Ja, maar wel een bijbaan waar ik het in 2 jaar gewoon écht onwijs naar me zin heb gehad!
Het is alweer twee jaar geleden dat ik daar mocht beginnen, in mijn blauwe schortje en waar het blauwe Albert Heijn ‘‘ – al stiekem begon te groeien.
Een bijbaantje wat inderdaad begon als ‘een bijbaantje‘ – maar waar ik het uiteindelijk wel echt héél erg naar mijn zin had! Maar helaas komen ook aan sommige leuke dingen een einde, en zo ook met dit baantje bij de Albert Heijn.
Na een aantal contract verlengingen – moet je aan een vast contract, en helaas kreeg ik deze niet. Ontzettend jammer! Maar de situatie erom heen begrijp ik absoluut! Soms is het niet anders, en missen doe ik ze zeker! We hadden zo’n hechte, fijn en gezellig team – zoals de meeste klanten altijd zeiden; Jullie zijn één grote familie met ze alle! – Zo sterk was onze band, en dat maakte het werk ook zo fijn en leuk!
Maar helaas is het dus voorbij na twee jaar en werk ik er niet meer. Tijd voor een andere uitdaging en baan dus!
Ik ben nu al ruim 2 maanden opzoek naar iets nieuws, maar wat valt het tegen zeg .. pff! Zoveel sollicitatie brieven die ik al opgestuurd heb, maar ook zoveel afwijzingen die ik terug ontvang. De voornaamste reden waarom niet? – Je bent te oud. (Ik moet nog 20 jaar worden!)
Echt ontzettend stom en vervelend, máár ik geef de moed niet op! Ik blijf gewoon lekker door solliciteren, en uiteindelijk kom ik er zeer zeker wel!
Daar geloof ik absoluut in! Mijn nieuwe toekomst staat op mij te wachten.



| Wat wil ik in 2016 gaan bereiken met mijn blog – LifeofRenee? ♥ |

De toekomst plannen voor mijn blog, wat wil ik gaan bereiken?Wat kunnen jullie de komende tijd gaan verwachten van mij?
Het gene wat ik het allerliefste wil gaan doen dit jaar is; Nieuwe merken gaan ontdekken! – Make-up merken die niet alleen voor mij ‘nieuw‘ zijn, maar ook producten waar weinig over geschreven word. Make-up merken/producten die dus eens goed in het zonnetje gezet moeten worden!
Kijk .. de liefde voor mijn fávoriete merk; MAC – zal natuurlijk altijd blijven hihi! – Maar ik wil ook graag veranderingen zien, iets nieuws proberen!
Dit onderwerp is dus zeker mijn grote prioriteit voor aankomend jaar. Over welke make-up producten ik wil gaan schrijven/reviewen, hou ik nog geheim! Dat zullen jullie allemaal vanzelf wel gaan merken!

Naast het feit dat ik dus nieuwe dingen wil gaan ontdekken, wil ik mijn blog ook graag een stuk meer ‘eigen‘ maken. Natuurlijk is het al mijn eigen blog, en schrijf ik al mijn reviews/artikelen op mijn eigen manier, met mijn eigen smaakinzichten inspiratie.
Maar ik zou ook graag wat meer van mijn eigen ideeën willen laten zien, mijn eigen soort artikelen/rubriekjes gaan bedenken. Zodat ik er op mijn persoonlijke manier uitspring met mijn blog, net even anders willen zijn dan rest. Jezelf uniek en leuk maken!

Tot slot zou ik het ongelofelijk leuk vinden als ik dit jaar weer een nieuwe uitdaging kan krijgen voor mijn blog, denk hierbij aan een leuke samenwerking met een bedrijf. Ik sta er zo ontzettend voor open, het is zo leuk om te doen! Afgelopen jaar werd ik namelijk voor de allereerste keer benaderd door het bedrijf ; Vichy!
Dit was zo ongelofelijk leuk, uit zulke dingen haal ik zoveel blijdschap/geluk, inspiratie/creativiteit en nieuwe ervaringen! Voor zulke ‘opdrachten‘ leef ik me helemaal uit en wil ik het allerbeste en allermooiste laten zien. Dus hopelijk mag ik dit jaar weer zo’n geweldige – leuke opdracht doen, een leuke samenwerking!





Zo! Na bijna 2300 woorden te hebben geschreven voor dit artikel, hoop ik jullie in ieder geval weer lekker bijgekletst te hebben. Het voelt in ieder geval voor mij als een voldaan gevoel/opluchting dat ik bepaalde dingen van me af heb kunnen schrijven. Dat voelt soms wel heel erg goed!

Ik hoop in ieder geval dat jullie mijn artikel leuk vonden! – Wat betreft het laatste stukje waar ik over geschreven heb, over mijn blog .. mochten jullie zelf nog leuke ideeën hebben voor mijn toekomst op mijn blog – dan hoor ik dat graag! Als er bijvoorbeeld bepaalde merken/producten zijn waar jullie graag een review van zouden willen zien, let me know! Dat vind ik juist ontzettend leuk ook om voor jullie te doen! Mijn blog is er namelijk niet alleen voor mijzelf, maar voornamelijk ook voor jullie!

In ieder geval ontzettend bedankt voor het bekijken van dit artikel, en graag tot de volgende keer weer! ♥ ♥ ♥

 

Een gedachte over “Persoonlijk artikel #2 | Eindelijk geslaagd! – Opzoek naar nieuw werk – Mijn kleine dipje?!

  1. Na een langere tocht toch je diploma gehaald! Gefeliciteerd, en dat kan niemand je afnemen. Het is gewoon heel lastig om werk te vinden op het moment, je moet zeker niet aan jezelf gaan twijfelen daardoor. Komt helemaal goed!

    Like

Geef een reactie

